Bár messzemenő következtetéseket nem lehet levonni belőlük, mégis roppant fontosak az időeredmények a szezon előtti teszteken – jelentette ki Ralf Schumacher Jerezben, ahol a Toyota vendégeként testközelből figyelhettük a szerdai gyakorlást.
A német Ralf Schumacher a jerezi teszten megelôzte csapattársát
A német Ralf Schumacher a jerezi teszten megelôzte csapattársát
KOLLEKTÍV TESZT, JEREZ DE LA FRONTERA
1. nap: 1. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 1:19.746 (46 kör), 2. Hamilton (brit, McLaren-Mercedes) 1:19.821 (109), 3. Kubica (lengyel, BMW-Sauber), 1:19.839 (96), 4. Alonso (spanyol, McLaren-Mercedes) 1.20.046 (101), 5. Räikkönen (finn, Ferrari) 1.20.068 (46), 6. Piquet (brazil, Renault) 1:20.070 (76), 7. Wurz (osztrák, Williams-Toyota) 1:20.132 (78), 8. Rosberg (német, Williams-Toyota) 1:20.143 (66), 9. R. Schumacher (német, Toyota) 1:20.604 (59), 10. Webber (ausztrál, Red Bull-Ferrari) 1:20.629 (36), 11. Coulthard (brit, Red Bull-Ferrari) 1:20.702 (70), 12. Heidfeld (német, BMW-Sauber) 1:20.710 (80), 13. Button (brit, Honda) 1:20.751 (100), 14. Zonta (brazil, Renault) 1:20.767 (86), 15. J. Trulli (olasz, Toyota) 1:20.898 (80), 16. M. Andretti (amerikai, Honda) 1:22.151 (74)
Nyolc csapat 16 pilótájának részvételével folytatódott a Formula–1-es kollektív gyakorlás a dél-spanyolországi Jerez de la Fronterában. Délelőtt kilenc és délután öt óra között szinte megállás nélkül köröztek a pilóták, akik többféle körülményből kaptak ízelítőt. Délelőtt szélcsend volt és napsütés, azaz ideális időben körözhettek. Dél körül gyülekeztek a felhők, feltámadt a szél, délután fél négyre pedig az eső is megérkezett. Addigra nagyjából mindenki elvégezte a szerdára kiírt feladatát, és mivel az elmúlt hetekben már elég csapadékos teszten vettek részt, bevonultak a boxba.
A teszteken – ahogy mondani szokás – nem sokat jelentenek az időeredmények, a csapatok mégis komolyan veszik őket, és napról napra hatalmas jelentősége van annak, ki zárja az élen a tréninget, illetve, hogy egy-egy istálló hogyan teljesített a többiekhez képest, vagy a saját, korábbi produkciójával összevetve. A Toyota a múlt héten remekelt az új TF 107-esével Valenciában, ezért Jerezben fokozott várakozás előzte meg a munkát.
„A tesztek nem adnak annyira hű képet a valós erőviszonyokról, mint a versenyek, de nagyon is fontosak az időeredmények – mondta Ralf Schumacher, aki kedden és szerdán is próbálgatta az új Toyotát, és a csapaton belül mindkét nap a leggyorsabb volt. – Hazudik, aki azt mondja, nem fontosak számára a köridők, az is jólesik, ha megverjük az ellenfeleket, ugyanakkor nem szabad elszállni magunktól, mert nagyon veszélyes lehet. Inkább ösztönzőleg hat a csapatra egy-egy jó eredmény, az istállóban mindenki nagyobb kedvvel végzi a munkáját.”
A Toyota szerdán nem tartozott a leggyorsabbak közé, Ralf Shumacher a nyolcadik, Jarno Trulli pedig a 14. legjobb kört teljesítette. A német sofőr egyszer egy kicsúszás miatt kinn is ragadt a pályán, de alig akadt csapat, amelynél ne okozott volna kényszerpihenőt műszaki gond vagy vezetői hiba. A sort reggel Fernando Alonso nyitotta, a címvédő kicsúszott az egyes kanyarban, és a kavicságyban rekedt. A piros zászlókat azonnal meglengették, hiszen itt nem húzzák félre az autókat, hanem azonnal értük mennek trélerrel, és beviszik őket a boxba, hogy amint lehet, folytatni tudják a munkát – végül is felkészülésről van szó. Alonso meg is hálálta szerelői munkáját, percekkel az újrakezdés után ismét a pályán száguldott.
Nem a kicsúszás volt a McLaren egyetlen problémája, de bajba került a Ferrari is: Kimi Räikkönen gépét műszaki gondok miatt kellett a boxba szállítani. A legjobb időt végül mégis a ferrarisok jegyezték Felipe Massa révén, de szorosan mögötte végzett a roppant látványos stílusban vezető Lewis Hamilton és a gyorsaságából az új gumik miatt – a korábbi félelmek ellenére – semmit sem veszítő Robert Kubica.
A tesztelés csütörtökön fejeződik be Jerezben, de azután sem sokat pihennek a csapatok, a jövő héten ismét összegyűlnek, és folytatják a felkészülést a március 18-án kezdődő évadra.