Hiába nyerte meg a Ferrari a Michael Schumacher utáni korszakának első versenyét a Scuderiánál Ausztráliában debütáló Kimi Räikkönen révén, úgy tűnik, az ellenfelek nem hagyják felhőtlenül örülni az olasz csapatot. Az amerikai Speed TV ugyanis arról számolt be az egyik riportjában, hogy a McLaren-istálló szabálytalanságra hívta fel a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) ellenőreinek figyelmét.
A wokingi istálló mérnökei úgy látták, hogy a Ferrari új alvázlemeze nem merev, hanem bizonyos sebességnél változtatja formáját. A szabályok értelmében tilos flexibilis aerodinamikai elemeket alkalmazni a Formula–1-es autókon, de a Ferrari alja a McLaren szerint nagy sebességnél lejjebb ereszkedik, és ezzel javítja menettulajdonságait.
Ez hasonlít a korábbi légterelőügyekre: a Ferrarinál az elmúlt években az első és a hátsó szárny is megváltoztatta nagy sebességnél a formáját, hogy csökkentse a kocsi légellenállását. A hátsó szárnyaival tavaly a McLaren és a BMW is megbukott, de mindannyian megúszták az ügyet büntetés nélkül, csak éppen merevíteniük kellett az elemeket.
„A következő versenyeken közelről figyeljük az autóikat, miközben a döntéshozó testülettel pontosítjuk, mit szabad és mit nem” – mondta Ron Dennis, a McLaren elnöke, aki már egyeztetett az FIA illetékeseivel, és Räikkönen autóját a futam végeztével alaposan ki is vizsgálták .
A Ferrarinál nem lepődtek meg a vádon, a szóvivő szerint a csapatvezetőség szinte várta, hogy győzelem esetén belekössenek az F2007-esbe.
„Ha a Ferrari nyer, mindig ez a játék folyik. Nem ez az első eset, hogy kétségbe vonják autóink szabályosságát. Az FIA azért működik, hogy döntsön ilyen kérdésekben, ha valakinek baja van, forduljon hozzá” – fogalmazott Luca Colajanni.