A legújabb kihívás

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2007.03.22. 11:08
Címkék
Ifjabb Tóth János és Bahor Bea nem indul az országos bajnoki sorozatban (csak egy futamon, a Miskolc-ralin), viszont valóra váltja jó néhány magyar páros álmát – kilép a nemzetközi porondra. Az Intercontinental Rally Challenge (IRC) sorozatban versenyez, a vadonatúj fejlesztésű Peugeot 207-essel. Az autó Super2000-es kategóriájú – ez a géposztály hamarosan átveheti a WRC-k szerepét a nemzeti bajnokságokban.

Csillog a szeme! Tetszik az új autója?

Beával úgy vártuk, hogy lehúzzák róla a leplet, mint a gyerekek karácsonykor az ajándékok kibontását. De megérte! Hát nem gyönyörű?

Dehogynem!

És vadonatúj! Lassan húsz éve versenyzek, de még sohasem volt új autóm. Ezzel viszont én tehetem meg az első kilométereket, és ez nagyszerű érzés. Mindig az volt a vágyam, hogy külföldön versenyezzek, ám eddig nemigen adódott rá lehetőség, mert a támogatók általában azt kérték, hogy a hazai piacon képviseljük őket, így hamar el is vetettük a nemzetközi szereplés lehetőségét. Nem hittem, hogy ennyi év elteltével esélyt kapok, de nagyon örülök neki.

Még akkor is, ha ez nem WRC?

Hát persze! Egyáltalán nincs rossz érzésem azzal kapcsolatban, hogy olyan autóba ülök, amely nem tud annyit, mint egy WRC. Szerencsés vagyok, mert pályafutásom során nagyon sok győzelemre esélyes autóval versenyezhettem, és ez a kis Peugeot is az – igaz, nem a magyar bajnokságban, hanem az IRC-ben. A háttér nagyon profi, a viadalok távja pedig duplája egy magyarénak, úgyhogy kilométerhiányunk valószínűleg nem lesz.

Tudom, hogy még nem ült benne, de az előzetes információi szerint másképp kell vezetni ezt az autót, mint egy WRC-t?

Feltétlenül. A motorkarakterisztikában van a legnagyobb különbség: a WRC turbós, ez szívómotoros, és harmincnegyven százalékkal gyengébb is, mint azok az autók, amelyekkel eddig mentem. Ez azt jelenti, hogy míg az előző versenygépeim alsó és középső fordulatszám-tartományban működtek jól, addig ezt forgatni kell, és a felsőben lesz optimális. Nyilván át kell állni, de én kész vagyok rá, kihívásnak tekintem.

Jól sejtem, hogy ez csak valaminek a kezdete?

Mit tervez a jövőre?

Ha egy kicsit előre nézek, és tényleg ez lesz az a kategória, amely a nemzeti bajnokságokban kiüti majd a World Rally Carokat… Nos, addigra nekünk már nagyon sok tapasztalatunk lesz, amit itthon is kamatoztathatunk.

Sajnálja, hogy nem versenyez itthon?

Már majdnem két évtizede koptatom a hazai pályákat, afféle feltöltődésnek fogom fel az IRC-sorozatot. Úgy látom, ha van még lehetőség a fejlődésre

– és őszintén remélem, hogy van –, ez az új sorozat tökéletesen alkalmas lesz erre.

Ráadásul erős csapat áll ön mögött.

Rolf Schmidt neve garancia a jó szereplésre: sok évig dolgoztunk együtt, és általában sikeresek voltunk. Bízom benne, ha őt magunk mögött tudhatjuk, nem lesznek beállítási gondjaink az autóval. Tavaly voltak, bár erről nem beszéltünk, és most már kár is szóba hozni, a lényeg, hogy mostantól minden rendben lesz.

Kudarcként élte meg a tavalyi második helyet?

Egyvalamiben tartom magam hibásnak, nem gondoltam át ott, rögtön a helyszínen, hogy milyen reakciói vannak az autónak, és nem mondtam, vegyünk üzemanyagmintát, és vizsgáltassuk meg itthon. Ha újrafuthatnánk az idényt, ezt biztos megtenném.

Azóta van valami fejlemény az ügyükben?

A rendőrség nyomoz, hogy miként került gázolaj az autónk üzemanyagtartályába az idényzárón. Erről többet nem szeretnék beszélni, hiszen lassan elkezdődik az új szezon, új kihívások várnak ránk, ez az, ami a legjobban érdekel.

Új autó, új helyszínek, új sorozat. Nem tart egy kicsit ennyi újdonságtól?

Egyvalamitől tartok: attól, hogy mennyire tudok majd megfelelni a saját elvárásaimnak. Ennek a versenysorozatnak ugyanis nem az a lényege, hogy Tóth Janika kimegy, és teljesít néhány futamot, hanem egy kicsit Magyarországot is képviselem majd. Remélem, gyors leszek.

Ez másodpercekben vagy helyezésekben mérhető eredményt jelent?

e mielőtt célokat tűznénk ki magunk elé, előbb túl kellene esnünk az első versenyünkön. Tudom, lesznek régi ismerősök, például az Európa-bajnok Andrea Navarra, akivel anno San Remóban és Ausztriában is összecsaptunk. Előbbi helyszínen legyőzött, utóbbin – amely mindkettőnk számára ismeretlen volt – én végeztem előtte. Igaz, ennek már majdnem tíz éve. Kíváncsi vagyok, mire megyünk most egymással

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik