Elköszönt az adidastól, megegyezett a Nike-val, most mégis adidas: mi történt?
A labdarúgó-szövetség elnökeként mindig azt kell figyelnem, mi a legjobb, a legelőnyösebb, a legértékesebb megoldás az MLSZ, a magyar futball szempontjából – mondta Kisteleki István csütörtökön a margitszigeti Thermal Hotelben, ahol az adidas magyarországi képviselőjével, Császári Attilával aláírta az újabb hat évre szóló együttműködési megállapodást. – Ebben a válaszomban minden benne van, de azért hozzáteszem: csakúgy, mint minden esetben, a sportszergyártóval való kapcsolatunkban is ez az elv vezérelt. Másrészt az adidasnak opciós joga volt, és ezt törvény adta kötelességem volt figyelembe venni. Hangsúlyozni szeretném, hogy a magyar futball jelenlegi helyzetében nagy tisztelettel, körültekintéssel kell kezelni mindenkit, aki segíteni igyekszik bennünket, így az adidas kiemelten fontos partnerünk.
Ennek ellenére nem is volt titok, hogy megszűnik a kapcsolat, és az adidas talán legnagyobb riválisával, a Nike-val egyeznek meg.
Nem volt ez egyértelmű. Amikor beszéltem Császári Attilával, és ő mondta, úgy látja, hogy az adott körülmények között véget ér a kapcsolat, azt válaszoltam, lehet, hogy rossz tapasztalatai vannak a magyar sportvezetőkkel, de egy pillanatig sem kezelném őt és a cégét valamiféle háttérbe szorított, vesztes félként. Több mint negyvenévnyi együttműködésről van szó, és ez a cég a szerződésben foglaltak szerint tisztában lehetett a többi lehetőségünkkel, és közöltem Császári Attilával, ha tartja a legjobb ajánlatot, velük képzeljük el a folytatást, ha pedig még jobb konstrukcióban tudunk megállapodni, értelemszerűen övék az előny.
Mindez világos, de Császári Attila kijelentette, már lemondtak a folytatásról, és a Nike sajtótájékoztatóra invitálta az újságírókat, amelyen demonstrálták volna az új szerződést.
Csak ismételni tudom magam: a szövetség elnökeként a legjobb, legelőnyösebb szerződést vagyok köteles megkötni a magyar futball és az MLSZ érdekeit szem előtt tartva.
Vagyis az adidas tette a legelőnyösebb ajánlatot?
Mondtam már, hogy mi a kötelességem.
Lapunk megírta, a Nike hat évre évi egymillió dollárt, kétszázmillió forintot kínált. Ezt nem kommentálnám, azt azonban, hogy lássa, nincs titkolnivalónk, elárulom, hogy az adidas hat év alatt egymilliárd-kétszázmillió forintnyi értékben segíti a szövetség munkáját. Az MLSZ piaci helyzetet teremtett, megmérette magát, és számomra örömteli, hogy, a többi ajánlatot is megvizsgálva, a partnerek értékelik a munkánkat. És ha kijutunk egy világversenyre, avagy megkapjuk a kétezer-tizenkettes Európa-bajnokság rendezési jogát, az említett összeg felett további juttatásokra számíthatunk. Nem kell a háttérben összeesküvést sejteni, a szövetség minden szponzorációs megállapodása átlátható, minden támogatói összeg az MLSZ kasszájába vándorol, mindenről bizonylatunk van.
Aláírta az MLSZ és a Nike közös, március tizenkilencedikei sajtótájékoztatójára szóló meghívót?
Három cég versenyzett, és konkrétan meghatározott pontoknak kellett teljesülniük a szerződés létrejöttéhez. Bár valóban volt rajtunk némi nyomás a sajtótájékoztató meghirdetésével, nem minden pont teljesült, de számunkra most az a fontos, hogy végül jó üzletet kötöttünk. Elnök úr, a kérdés az volt, aláírta-e a sajtótájékoztatóra szóló meghívót?
Aláírtam...