Felipe Massáról az idény elején a szakemberek egy része azt tartotta, hogy meglepheti Fernando Alonsót és Kimi Räikkönent, és a világbajnokság esélyesének kiáltották ki. A téli teszteken remeklő brazil azonban az első két versenyen nem szerepelt a várakozásnak megfelelően. Melbourne-ben a technika babrált ki vele, és az utolsó helyről rajtolva csak a hatodik helyig tudott felzárkózni.
Sepangban megszerezte az első rajtkockát, de az indulásnál mindkét McLaren-Mercedes elment mellette, és a következő öt körben az újonc Lewis Hamilton alaposan elbánt vele. Massa háromszor próbált meg előzni, a 21 éves brit mindannyiszor visszaverte az akciót. Az utolsónál a brazil lesodródott az útról, és az áhított második helyből ötödik pozíció lett.
Massa tizenegy pontos hátránnyal követi Fernando Alonsót a világbajnokságban, és ha a hét végi Bahreini Nagydíjon nem tud közelebb kerülni a spanyolhoz, előfordulhat, hogy a Ferrarinál az idény európai szakaszának kezdetére elbúcsúznak attól a koncepciótól, hogy egyik versenyzőjüket sem rangsorolják a másik elé. Massa a hibája ellenére nem bánta meg, hogy támadta Hamiltont.
„Tudtuk, hogy a McLaren jobban megtankolta az autóit, és a boxkiállásoknál nincs esélyem az előbbre lépésre – mondta a brazil versenyző. – Ahhoz, hogy a harmadik helynél előrébb végezzek, előznöm kellett, nem akartam az egész futamon a Mercedes hátulját bámulni. Tudom, hogy hibáztam, de nem bántam meg, hogy megpróbálkoztam a manőverrel, a következő alkalommal is megtenném. Ez volt az egyetlen lehetőségem, és azért vagyok autóversenyző, hogy megpróbáljam kihasználni.”
A Ferrarinál meglepődtek a McLaren sebességén. Azok után, hogy Melbourne-ben Räikkönen versenyen futott leggyorsabb köre több mint egy másodperccel jobb volt Alonso legjobbjánál, ezúttal Hamilton az 1:36.701-es fordulójával fél másodperccel verte meg a ferrarisokat. Az Ausztrál GP után a Ferrari egyeduralmát zengte a világsajtó, most viszont az a kérdés: vissza tud-e vágni a Scuderia Bahreinben?
„Melbourne után mindenki azt hitte, verhetetlenek vagyunk, nem győztük magyarázni, hogy ez nem így működik – mondta Jean Todt csapatigazgató. – Egy verseny kellett ahhoz, hogy mindenki megértse, kemény ellenfelekkel állunk szemben. A McLaren megérdemelten nyert, legközelebb jobbnak kell lennünk.”
Todt hozzátette: bár Räikkönen a motorteljesítmény csökkentésének tudta be, hogy képtelen volt harcolni a második helyért, szerinte százszázalékos erőforrással sem biztos, hogy Hamilton előtt végzett volna. A francia elöljáró elárulta, hogy a csapat számításai szerint a finn körönként csupán egy tizedet veszített a motor miatt.