Felipe Massa tisztában van vele, hogy dobogóra kell állnia a Bahreini Nagydíjon ahhoz, hogy a Ferrari a futamot követő egy hónapos szünet után is ugyanúgy kezelje őt, mint új csapattársát, Kimi Räikkönent. Az első két versenyen a finn 16 pontjánál kilenccel kevesebbet gyűjtő brazil meg is tette az első lépést a felzárkózás felé: megszerezte az első rajtkockát Szahírban.
Massának tulajdonképpen nem volt ellenfele a szombati időmérőn, a pole pozícióról döntő utolsó 15 percben mind a két nekifutásra ő autózta a leggyorsabb kört. A brazil mellől a mclarenes Lewis Hamilton indulhat, míg az első két futam győztese, Kimi Räikkönen és Fernando Alonso csupán a második rajtsorból vághat neki az 57 körös viadalnak.
Azaz megdőlni látszanak a Malajziai Nagydíjat követő esélylatogatások, amelyek szerint Räikkönen és Alonso belharcává válik a világbajnoki pontverseny. A csapattársak is jelentős erőt képviselnek, bele akarnak, és úgy tűnik, bele is tudnak szólni a trófeáért zajló csatába. Massának nagyon jól megy Szahírban, mert bár pénteken és szombat délelőtt is lecsúszott a szabadedzések első helyéről, a második nap délelőttjén volt egy kör, amelyben majdnem fél másodperccel megjavíthatta volna a győztes Hamilton idejét, csak nagy igyekezetében elrontotta az utolsó előtti kanyart. Az eddigi legfontosabb pillanatban, a hivatalos időmérő hajrájában viszont nem nyúlt mellé. Mindenesetre ő is tudja, hogy a pontokat csak a vasárnapi produkcióval lehet kiérdemelni.
A pályafutása ötödik rajtelsőségét jegyző Massa Malajziában is megszerezte a pole pozíciót, de akkor Alonso és Hamilton is megelőzte a rajtnál. Hamilton Sepangban a negyedik kockából jött fel a második helyre, és ugyanezt tette három héttel korábban, élete első F1es versenyén Ausztráliában is. A brit tehát rendkívül jól rajtol, a McLaren eddigi indulásai alapján a második helyből könnyen első pozíció lehet a startot követően.
Massa ezt minden erejével megpróbálja majd megakadályozni – mint az időmérő után mondta –, nem követi el még egyszer azt a hibát, hogy helyet ad Hamiltonnak. Ahhoz, hogy a rajt pillanatában bevághasson a fiatal angol elé, sokkal jobban kell reagálnia a kialvó zöld jelzésre, mint Sepangban, különben megint pórul járhat. Ráadásul ha nagyon lefoglalja Hamilton, hátulról előretörhet Räikkönen vagy Alonso.
A McLaren számára mindenesetre jó előjel, hogy a Malajziai Nagydíj után ismét kisebb baleset érte a csapatot. Ron Dennis igazgató Sepangban a versenyre igyekezett, amikor defektet kapott a Mercedese, a viadal után aztán nevetgélve mesélte, hogy szerencsét hozott neki az incidens. Szahírban szombatra virradóra a McLaren-boxban leszakadt egy világítástartó állvány, és éppen Alonso McLarenMercedesére zuhant. Az első légterelő törésével megúszta a csapat, amelynek babonás tagjai nem titkolják, hogy a szerencse forgandóságában bíznak.
Ahogy az eddigi két futamon, most is úgy tűnik, hogy senki más nem szólhat bele a dobogós helyekért folyó küzdelembe, a Ferrari és a McLaren kiemelkedik a mezőnyből, a négy pilóta közül kettőtől is nagy hiba kell ahhoz, hogy más istálló pilótája pezsgőzhessen a pódiumon.
A harmadik sort kibérelte a BMW, Nick Heidfeld mellett Robert Kubica is bízhat a jó eredményben, ami esetükben jelenlegi pozíciójuk megtartását jelenti. A negyedik sorban két Renault motoros autó, az ötödikben két Toyota erőforrással hajtott gép foglal helyet, ők alkotják az élen álló négyes díszkíséretét.