A Ferrari és a McLaren az idei szezon két élcsapata, a világbajnoki címekért várhatóan roppant kiélezett csatát vívó gárdákat a BMW követi, és csak a müncheniek mögött tömörülő, zsúfolt csoportban található a világbajnoki címvédő Renault-istálló. Giancarlo Fisichella rutinjának hála a franciák a negyedik helyen állnak a konstruktőrök vb-pontversenyében, de semmivel sem nyújtanak meggyőzőbb teljesítményt a Williamsnél, a Toyotánál vagy a Red Bullnál.
A Renault tavalyelőtt 36, egy éve 42 ponttal állt három futam után a tabella élén, ehhez képest az idén kilenccel szerénykedik a negyedik helyen.
A visszaesés okaként Fernando Alonso távozását és a Michelinről Bridgestone-ra váltást lehet felhozni. A Renault mindenkinél szorosabb kapcsolatot ápolt a Michelinnel, éveken át a francia gumigyár mérnökeivel közösen alakították ki a kocsi felfüggesztését. Ezért a Bridgestone gumikra való átállás során mindenkinél nagyobb nehézségekbe ütközött a világbajnok. A jelenlegi R27-essel talán Alonso sem tudna futamot nyerni, de ha nem hagyja el csapatát, és ott van a tesztidőszakban, esetleg jobban feldolgozta volna az istálló az abroncsváltást. Fisichella nyolcpontos idénykezdése tulajdonképpen nem sokkal rosszabb, mint eddig, 2005-ben 10, 2006ban 14 ponttal állt a negyedik verseny előtt – igaz, mindkétszer nyert egy-egy futamot a szezon elején. Heikki Kovalainen egyetlen pontot szerzett eddig, és bár nem sokkal marad el Fisichellától, sokan azt várták tőle, hogy megveri majd az olaszt.
Erre még várni kell, mint ahogy arra is, hogy a Renault ismét a dobogós helyekért csatázzon. Flavio Briatore csapatfőnök, aki a múlt héten töltötte be 57. életévét, születésnapján kívül mást nem nagyon ünnepelhetett ebben az évadban.
„Nagyot hibáztunk, túl későn kezdtük el a felkészülést – mondta Flavio Briatore. – Három verseny eltelt, és még el sem hagytuk a képzeletbeli kifutópályát. Igazából nem sok mindenben reménykedhetünk, a Formula–1 kegyetlen valóságában nincsenek csodák, nem lehet semmissé tenni az elvesztegetett időt. Talán ez a magyarázata annak, miért nem vagyunk versenyképesek. Most van négy hetünk, valamit visszahozhatunk ezalatt.”
Kovalainen elmondta, biztos benne, hogy a Renault még az idén feltámad, csak arra nem tudta a választ, mikor jön el ennek az ideje.