Nagyon izgalmasan kezdődött a Formula–1-es idény, három futam, három győztes, hármas holtverseny a táblázat élén. Ön csupán öt pontra van az éllovasoktól, méltán bizakodhat.
Igen, ez nagyon érdekesnek tűnik – mondta Felipe Massa. – Közel van egymáshoz a Ferrari és a McLaren teljesítménye, fontos, hogy a következő hónapban sikeresebben fejlesszük a kocsit, mint ellenfelünk. A kiélezett versengés miatt minden futam kulcsfontosságú, a legapróbb lehetőségeket is ki kell használni, mert egy-két ponton múlhat a vébécím.
Első két versenye nem úgy sikerült, ahogy elképzelte, Bahreinben viszont javítani tudott.
Végre megtérült a munka, amelyet az elmúlt hónapokban elvégeztünk. Minden rendben volt, az autót is sikerült jól felkészíteni, és taktikai hibát sem követtünk el.
Miben különbözik ez a győzelme a tavalyiaktól?
Természetesen minden diadal nagyon fontos, hiszen ezért küzdünk, ez a fő cél. A tavalyi Brazil Nagydíjon elért sikerem a hazámban született, ugyanakkor az volt a legkevésbé megerőltető. Törökországban és Bahreinben sokkal szorosabb volt a verseny, keményen kellett vezetni. Talán az isztambuli volt a legnehezebb és a brazil a legfontosabb.
Fernando Alonso, Kimi Räikkönen, Lewis Hamilton és ön között négyesélyesnek tűnik a világbajnokság. Hogy érzi, mennyire oszlik meg önök között a sajtó érdeklődése?
Talán meglepő lehet, de jólesik, hogy bár én nyertem Bahreinben, nem velem foglalkoznak a legtöbbet. Ebben Lewisnak és a pontverseny élén kialakult holtversenynek is szerepe lehet. Tényleg jó érzés, hogy nem én vagyok a központban, örömöm is f e l hőtlenebb, ugyanakkor nem terelik el a figyelmemet, és nem szállok el magamtól.
Mostani győzelme szakértők szerint azért volt fontos, hogy ne essen Räikkönen mögé a Ferrarin belüli hierarchiában. Mit gondol erről?
Túl korai még erről beszélni. A szezon előtt tudtuk, hogy ilyesféle döntés csak a világbajnokság vége felé várható, és csak abban az esetben, ha egyikünknek már tényleg nincs esélye.
Ám biztos vagyok benne, hogy addig mindkettőnknek ugyanolyan jól felkészített autót ad a csapat, és bár tudjuk, hogy nehéz megverni versenyről versenyre a mclareneseket, ez a célunk. A legjobb persze az lenne, ha a szezon végére leráznánk magunkról az ellenfeleinket, és Kimivel ketten vívnánk meg a vébécímért folyó csatát.
Négy hét szünet van a Spanyol Nagydíjig. Mit tervez a következő hetekre?
Nagyon örülök, hogy ilyen hosszú lesz a szünet a Spanyol Nagydíj előtt, bőven lesz időm rá, hogy kiélvezzem a sikert. Április huszonötödikén lesz a huszonhatodik születésnapom, úgyhogy tényleg lesz okom és alkalmam az ünneplésre.
Így a családjára is jut ideje.
Valóban, az elmúlt néhány hét nagyon megterhelő volt, és a barátnőm, Rafaela elképesztően türelmes volt velem. Nehéz lehetett elviselni engem a két, csalódást okozó futam után, de fantasztikusan viselkedett, ezért neki ajánlom a győzelmemet.
Beszélt Michael Schumacherrel a szahíri futam után?
Mindig beszélünk, vasárnap is hívott. Gratulált, és megdicsért, mondta, nagy versenyem volt. Hosszabban elbeszélgettünk, de személyes dolgainkat nem szeretném a nagy nyilvánosság elé tárni.
A versenypályán Hamilton személyében új ellenfele van. Milyen benyomást keltett önben?
Szenzációs a srác, kemény ellenfél. Számomra nem olyan meglepő ez, mint másoknak, hiszen menedzserem, Nicolas Todt volt a csapatfőnöke a GP2-ben, és rengeteget áradozott róla. Malajziában testközelből megismerhettem határozottságát, és bár akkor nem sikerült megelőznöm, Bahreinben már én voltam a jobb. Sok csatát vívunk még egymással.
Brazíliának ön szerezhet világbajnoki címet Ayrton Senna óta elsőként. Szokott erre gondolni?
Kisgyerekkoromban Sennát nézve mindig arra gondoltam, hogy egyszer én is F1-es világbajnok leszek. Most az a legfontosabb, hogy a lehető legkeményebben dolgozzam ezért.
Milyen céljai vannak Formula–1-es karrierje után?
Egyelőre nemigen foglalkozom ezzel, teljes figyelmemet az F1-re fordítom. De eszembe jutott már, hogy valamikor a karrierem során elindulok Amerikában az Indy 500-on, amelyet nagyon nagy versenynek tartok. Brazíliában az utóbbi években különösen fontossá vált a viadal, hiszen Emerson Fittipaldi korábbi diadalai után Helio Castro-Neves és Gil de Ferran is győzni tudott. Érdekes kaland lenne, még akkor is, ha tudom, nem mindig a legjobb pilóta győz, sokkal nagyobb szerepe van a szerencsének, mint a Formula–1-ben.