Talmácsi Gábort kissé összezavarta a hatórás időeltolódás. Szerencsére ez csupán abban nyilvánul meg, hogy állandóan éhes, a gyorsaságán nem hagyott nyomot. A nyolcadliteres géposztály magyar vb-éllovasa a Kínai Nagydíj péntek délelőtti szabadedzését simán megnyerte, igaz, akkor még vízfoltos volt a pálya, vagyis nem éppen ideális a száguldásra. A délutáni időmérésen is szemerkélt néha az eső, ám ez nem zavarta meg különösebben a versenyzőket.
„Két motorom van, az első számú jobb ezen a pályán, ám annak be kellett volna járatni a dugattyúját – mondta Talmácsi Gábor. – Nem tudtam, lesz-e rá idő, mert lógott az eső lába, hamar kellett gyors kört teljesíteni. Mentem tehát a második számúval, első is voltam vele, de amikor láttam, hogy nem fog esni, kimentem a jobbik gépemért. Bejárattam, kaptam új gumikat, és bár a beállításon még van mit változtatni, jó úton járunk.”
Talmácsi szerint a harmadik hely nem rossz, az időeredménnyel viszont nem volt elégedett. Azt mondta, nem Mattia Pasini volt gyors, hanem a többiek lassúak. (Más kérdés, hogy ez sorozatban az ötödik edzéselsősége). Valamennyire érthető, hiszen elég kellemetlen lehet, ha az ember előtt a plexin időnként megjelenik néhány esőcsepp. Ilyenkor a motorosok akaratlanul is elveszik a gázt, és akkor oda a jó köridő.
Az Aspar-csapatnak összességében jól sikerült az edzés: Talmácsi mögött a negyedik helyen végzett Sergio Gadea, az ötödiken pedig Hector Faubel. Nagyjából ugyanazokkal a problémákkal találták szembe magukat a pilóták, ez abból adódott, hogy mindannyian a tavalyi beállításokkal kezdték el az edzéseket, ami ezen a napon, ilyen időjárási viszonyok között nem volt ideális.
Talmácsi tudását és a világbajnoki pontversenyben elfoglalt helyét egyébként maximálisan respektálja csapatfőnöke, Jorge Martínez. A spanyol szakember azt mondta: kevés, ha Talmácsi motorja ugyanolyan gyors, mint más Aprilia-pilótáké – természetesen itt nem elsősorban a csapattársakról van szó –, azt szeretné, hogy a leggyorsabb legyen. A cél, hogy századik vb-futamán a magyar motoros ugyanúgy tudjon előzgetni az egyenesekben, mint az első két versenyen.
És erre itt lenne is lehetőség bőven, hiszen a sanghaji aszfaltcsíkon található a világbajnokság leghosszabb egyenese, amely 1202 méter hosszú...