Talmácsi Gábor nem így képzel te el pályafutása 100. világbajnoki futamát. A dobogón szeretett volna ünnepelni, lehetőleg annak is a legfelső fokán, ám ez nem jött össze, és a magyar Aprilia-pilóta még csak mérges sem lehet magára emiatt. Egyszerűen így alakultak a dolgok. A 125 köbcentis kategória 19 körös versenye során hétszer változott a helyzet az élen, és hat alkalommal más-más haladt elöl – vagyis abszolút többesélyes volt a küzdelem. („Ezek a hosszú egyenesekkel teletűzdelt pályák összerázzák a mezőnyt, a kanyargósabb aszfaltcsíkokon jobban lehet előnyt kovácsolni” – mondta Talma.)
A magyar pilóta féltávnál – egészen pontosan a 9. és 10. körben – vezetett, addigra múlt el az a technikai gond, amely a verseny elején sújtotta. Tudniillik a világbajnokság leghosszabb, 1202 méteres egyenesének végén az első néhány körben egykét másodpercre kihagyott a motorja, olyan volt, mintha lefulladt volna, így bűvészkedni kellett, hogy át tudjon hajtani az egyenest követő jobbkanyaron. Ezért fordult más íveken, mint a többiek. Szerencsére ahogy fogyott az üzemanyag, javult a helyzet, ám addigra népes (kilenctagú) boly alakult ki az élen. Talmácsi átvette a vezetést, és végre a gépe gyorsaságával sem volt baj. Csakhogy jött Hector Faubel, és a csapattárs úgy előzött, hogy közben teljesen kizökkentette a ritmusból a magyart, aki ekkor visszaesett a kilencedik pozícióba.
Eléggé elkeseredett, mert bekerült a „darálóba”, egy héttagú boly végére, amelynek fiatal tagjai életveszélyes manővereket mutattak be – minden mindegy alapon. Márpedig Talma nem akart elesni – másrészt viszont három körrel a vége előtt meg kellett indítani a hajrát. Megtette, de először Kojama Tomojosi, majd Simone Corsi erőszakoskodott vele. Végül a negyedik helyig jutott, ám a harmadik Esteve Rabatot már nem volt ideje támadni.
Közben a cseh Lukas Pesek megszerezte pályafutása első vb-futamgyőzelmét – ami kellemetlenebb: két ponttal átvette a vezetést Talma előtt az összetettben –, míg másodikként Hector Faubel érkezett, aki így két ponttal van a magyar mögött. Sűrű a mezőny, annyi szent– a két hét múlva, a Le Mans-i futamon hatalmas csata várható.