Nem tartozott a legérdekesebbek közé a barcelonai Formula–1-es Spanyol Nagydíj – a pálya adottságai miatt nem is lehetett számítani az ellenkezőjére –, amely a pályán történő események tekintetében annyi izgalommal sem szolgált, mint a korábbi idei viadalok. Akárcsak Ausztráliában, Malajziában és Bahreinben, Spanyolországban is az nyert, aki a rajt után az első kanyarokban történő helyezkedés közben megkaparintotta az éllovas pozíciót.
Ezúttal Felipe Massa volt az, aki a legjobban helyezkedett, határozottan verte vissza Fernando Alonso támadását. Zsinórban harmadszor indult az első rajtkockából, és amíg Sepangban a rajt után visszaesett a harmadik helyre, a legutóbbi két alkalommal nem engedett a mclarenesek nyomásának.
„Rengeteg éles kritikát kapott Felipe malajziai teljesítménye miatt, és rendkívül rosszulesett neki – mondta Mario Almondo,
a Ferrari technikai igazgatója. – Hogy mennyire érett versenyző, arról sokat elmond, hogy két tökéletes teljesítménnyel válaszolt kritikusainak. Egy rossz élmény kellett csupán ahhoz, hogy megváltoztassa hozzáállását, és győztesként jöjjön ki abból a csatából, amelyet Fernando Alonsóval, a lehető legkeményebb ellenféllel kellett megvívnia.”
A verseny utáni sajtótájékoztatón – amely a tévéinterjúk után következett – Massa vitába is keveredett Fernandóval arról, a spanyol kisodródásával végződő esetnél ki vezetett veszélyesen.
„Az ehhez hasonló csaták többsége azzal végződik, hogy mindkét versenyző kiesik – mondta Fernando Alonso. – Felipe túl agresszív volt, az autóm oldalán látszik az első kereke nyoma, azaz több mint félautónyi előnyöm volt, amikor kiszorított.”
„Nem értem, miről beszél Fernando – vágott vissza Felipe Massa. – Az első kanyarban én voltam előrébb, és amikor a másodikba értünk, tartottam az ideális ívet. Ha valaki túl agresszív volt, az Fernando.”
Később mindketten egyetértettek abban, hogy a Formula–1 rajtjai mindig magukban hordozzák a hasonló manővereket, és hogy ez a sportág egyik szépsége. Mindketten célba értek, úgyhogy nincs harag.
Massa a téli teszteken mutatott pazar teljesítménye után valóban a világbajnoki cím egyik fő esélyesévé lépett elő, gyenge kezdés után roppant magabiztos, és valóban képes arra, hogy folyamatosan gyorsabb legyen Kimi Räikkönennél. A finn műszaki hibája miatt az idén először Massa áll jobban a vb-pontversenyben (27–22).
Sokat köszönhetek Michael Schumachernek, aki tavaly a legapróbb részletekre is rávilágított, sokat tanultam mellette. A díjátadó után is beszéltünk, és megerősítettem, mennyire hálás vagyok neki” – mondta Felipe Massa.