Talmácsi Gábor sok mindenre számított a pénteki, pályacsúccsal megnyert időmérő edzés után, de arra biztosan nem, hogy csak a nyolcadik helyről vághat majd neki a vasárnapi viadalnak. Az első nap végén még fülig ért a szája, a második nap délutánján viszont csalódottan, értetlenkedve üldögélt a boxban. Persze ez nem tartott sokáig, a magyar vb-bronzérmest ugyanis nem olyan fából faragták, hogy bármit könnyen feladjon. Talmácsi összekapta magát (ahogy mondani szokta: ami nem öl meg, az megerősít), és egész délután számítógépes adatokat elemzett. Azután meg a szerelőkkel dolgozott a boxban, hogy a vasárnapi versenyre a lehető legtökéletesebb állapotba kerüljön Apriliája.
S hogy mi történt péntekről szombatra?
A délelőtti edzésen a magyar versenyző jó néhány új alkatrészt (kipufogót, váltót) kipróbált, egyáltalán nem érdekelték az időeredmények, jóformán csak tesztelt. Aztán jött a kvalifikáló tréning, amelyen a beállítások nagy részét úgy hagyták, ahogyan pénteken volt (bevált motoron ne változtass alapon), ám a vázgeometrián valamit alakítottak a délelőtti tapasztalatok alapján. Valószínűleg ezt nem kellett volna, mert a motor az időmérésen egyáltalán nem úgy kanyarodott, ahogyan az elvárható lett volna, Talmácsi szinte minden második kanyarban kisodródott. Így pedig nem lehet gyorsan menni – pláne nem ennyire erős mezőnyben.
Talmácsi felpaprikázódott, ami nem csoda, hiszen ez a legrosszabb rajthelye az idén, és rögtön eldöntötte: a motoron mindent viszszaállítanak úgy, ahogyan pénteken volt, azt próbálja ki a vasárnapi bemelegítő edzésen. Az első időm é r é s e n ugyanis könnyen jött az eredmény, nem kellett megfeszülni érte, most viszont hiába próbált meg mindent, semmi sem sikerült.
„Folyamatosan állítgattunk a motoron, és mindenki jót akart, a motor viszont egyre rosszabb lett – mondta Talmácsi Gábor. – Még ezért a nyolcadik időért is meg kellett halni a pályán, pedig ennél egy másodperccel kellett volna gyorsabbnak lennem. Nem lesz könnyű a futam, de visszaállítottuk a pénteki állapotokat, meglátjuk, az mire lesz elég versenykörülmények között.”
Az igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy a vetélytársak közül az élmenők nem arra törekedtek, hogy találjanak egy egész versenyt kibíró beállítást: a pole pozíciót kiharcoló Mattia Pasini kipufogója például szétdurrant az utolsó körben, ami azt jelenti: versenygépéből ennél többet már nem lehetett kihozni, ha ez versenynap, ki sem bírta volna a célig.
A magyar versenyzőnek azonban nem ezzel kell foglalkoznia. Most mindennél fontosabb a jó rajt, utána pedig tartani a tempót az élen haladókkal, és küzdeni a dobogós helyek valamelyikéért.