Az amerikai profi sportokban bevált gyakorlat, hogy a szövetségek folyamatosan tesztelik az adott sportág közönségét (mely társadalmi rétegből kerül ki, milyen a vásárlóereje, mennyire elégedett a kínált sportszolgáltatással), ezek a marketingmunkában, a szponzorkeresésben nélkülözhetetlen adatok. Mifelénk e gyakorlat még nem alakult ki, így úttörőmunkának tekinthető Berkes Péter marketing- és reklámszakember, illetve Váczi János sportközgazdász kutatása. Mivel a golfban szurkolótábor nincsen, ők a versenyzők életstílus-jellemzőit, médiafogyasztói szokásait térképezték fel. A kutatás megerősítette: a golfozók a vállalkozói, döntéshozó pozícióban lévő menedzserkörből kerülnek ki. E réteg ugyan kicsiny (1200 regisztrált játékos van – becslések szerint e szám néhány éven belül többszörösére nő), de kereseti viszonyai miatt nyitott a luxustermékekkel kapcsolatos reklámokra is. A kutatási eredmények ismeretében jó lehetőség nyílik arra, hogy a szövetség célcsoport-specifikusan tervezze meg marketingkommunikációját.