„Anya, az enyém az a szürke kocsi, én azzal versenyzek” – jelentette ki egy hatévesforma kisfiú, jelezvén, tetszenek neki az út szélén a rajtra váró raliautók. Nem ő volt az egyetlen: a házak ablakaiból fürtökben lógtak az emberek, arról már nem is beszélve, hányan sorakoztak a Dunaújváros utcáin kijelölt pálya szélén. Az sem riasztotta vissza őket, hogy az égen fekete felhők gyülekeztek – lógott az eső lába. Végül szerencsére elmaradt az égi áldás, igaz, csak a pálya szélén állóknak, a szervizparkban ugyanis jég is esett.
Volt néhány autó, amelyik megsínylette a történteket: Turán Frigyes Octaviája például háromhengeressé vált – valószínűleg az eső következményeként. Még szerencse, hogy a prológ eredménye nem számít bele a Duna-rali végeredményébe – itt tényleg csupán lélektani szempontból volt fontos a győzelem. Abból viszont nagyon.
Ha így vesszük, akkor Benik Balázs és Varga István hajthatta a legnyugodtabban álomra a fejét: a Ford Focus remekül szuperált, a leggyorsabb volt a házak között vezető, kanyargós szakaszon. Az összetett pontversenyben élen álló páros 1.6 másodperccel előzte meg legfőbb riválisát, Turi Tamást, majd Spitzmüller Csaba következett. Tehát sorban egymás után a WRC-sek, ahogyan a papírforma diktálta.
„Egyelőre minden rendben van, de a neheze csak most jön” – mondta Benik, és látszott rajta, gondolatban már a szombati murvás pályákon jár, hiszen azok jelentik majd számára a legnagyobb kihívást, azokon dől el a küzdelem.
Mert bár a prológot aszfaltúton tartották, szombattól murván száguldanak a pilóták – és ez mindannyiuk számára zsákbamacska egy kicsit, hiszen az idén először versenyeznek ilyen talajon. Tartanak is tőle egy kicsit – amellett, hogy nagyon várják –, főleg azért, mert helyenként nagy és éles kövek vannak a pályákon – márpedig azok meglehetősen defektveszélyesek. És hogy borulni is lehet rajtuk, azt bizonyítja, hogy a teszten hárman is fejtetőre tették a versenygépüket – szerencsére, így vagy úgy, mindhárman el tudtak rajtolni pénteken.