A Formula–1-es csapatok egyre közelebb kerülnek a megegyezéshez a jövő autójának terveit illetően, amelyre azért van szükség, hogy megkönnyítse az előzést a versenyeken. Az úgynevezett „előzés munkacsoport” a Hungaroringen tartott titkos tanácskozást, és már most megállapodtak egy új diffúzor terveiben, amelyet már 2009-ben szeretnének bevezetni.
S hogy mi is az a diffúzor?
Az autó alján lévő szárnykomplexum, amely arra szolgál, hogy az alvázról a levegő örvénymentesen váljon le. Ez az alkatrész egészen eddig a csapatok legféltettebb titkai közé tartozott, sohasem engedték fotózni, mert előnyszerzést reméltek tőle a tapadás terén. Mostantól viszont egységes lesz az alkatrész, ami a költségcsökkentést is szolgálja, mert a jövőben nem kell foglalkozni külön tervezésével és fejlesztésével.
A diffúzor új terveit egyébként azután fogadták el, hogy júniusban és júliusban már sikeresen tesztelték szélcsatornában.
Az „előzés munkacsoport” a közeljövőben vadonatúj hátsó szárny megtervezésére fókuszál, amely aerodinamikai előnyt jelent majd az üldözőknek, hiszen jobban ki tudják használni a szélárnyék nyújtotta lehetőségeket. Ez is az előzéseket (és ezáltal a sportág látványosabbá tételét) segíti.
A munkacsoport úgy gondolja, csökkenteni tudja azt a negatív hatást, amelyet az üldöző autó jelenleg elszenved amiatt, hogy túl közelről támadja az ellenfelet. Erre az egyik lehetőség, hogy az első vezetőszárnyat „átkapcsolhatóvá” teszik, s egy gombnyomással meg lehet növelni.
Az extra szárnyacskákat, amelyek időről időre feltűnnek valamely csapat autóján a nagyobb leszorítóerőt igénylő pályákon, 2010-re valószínűleg betiltják.
A különleges nevű és funkciójú munkacsoportot egyébként a három éllovas istálló főmérnöke alkotja: Paddy Lowe (McLaren), Pat Symonds (Renault) és Rory Byrne (Ferrari).