Csütörtökön még úgy tűnt, Besenyei Péter vadonatúj, Extra típusú gépével indul el a magyar Air Race-viadalon, végül azonban úgy döntött, inkább marad a régi, jól bevált Edge-nél. A magyar versenyen ugyanis semmiképpen sem szeretne kockáztatni, a világsorozat összetettbeli harmadik helyezettje számára ugyanis nagyon fontos ez a viadal.
Az utolsó pillanatban, szerda este érkezett meg az új gépe. Rögtön kipróbálta?
Igen, bár mindössze kétszer, néhány perc erejéig – mondta Besenyei Péter.
Ennyi idő alatt nem lehet túl sok tapasztalatot gyűjteni.
Hát, nem. De muszáj volt szétszedni, hogy beleszereljék azt a dobozt, amely adatokat szolgáltat a repülés közben. Tudja, amiben a sebességmérő van, meg a kamerák, ilyenek. Akkor még úgy gondoltam, azzal repülök hétfőn.
Mit kell tudni az új versenygépről?
Az Extra aszimmetrikus szárnyú gép, a francia Nicolas Ivanoff már két verseny óta ugyanilyet használ. Az egyenesekben nem gyorsul olyan jól, mint az Edge, viszont az irányváltások, a szűk fordulók sokkal gyorsabbak vele.
Akkor miért döntött mégis úgy, hogy nem ezt használja az augusztus huszadikai versenyen?
Azért, mert az első edzéseken egyáltalán nem voltam elégedett vele. Alig volt időnk foglalkozni vele, még jó néhány beállítást meg kell változtatni rajta ahhoz, hogy igazán gyorsan lehessen vele repülni. A legnagyobb gond pillanatnyilag a kormányzásával van: furcsán, lassan fordul.
Nehéz volt a döntés, hogy a régi Edge-t választja?
Nem, mert jelenleg biztos hátteret ad, míg a másik bizonytalant.
Önöknél jelenthet bármilyen előnyt a hazai pálya?
Nem, mert én is akkor láttam először a felállított kapuk rajzát, amikor a többiek. Ha jobbra nézek, látom a Parlamentet, ha balra, akkor pedig a budai Várat, csak azt jelenti, hogy ismerős környezetben repülök, de a pályán nincs nagy segítségemre. Persze annak örülök, hogy itthon mutathatom meg, mit tudok.
Milyen emlékei vannak a hazai viadalokról?
Az utóbbi kettő nem úgy sikerült, ahogyan szerettem volna, tavaly ráadásul a saját hibám miatt nem szerepeltem jól – elszakítottam egy kaput. Mással is előfordul, de hogy éppen a hazai futamon történik meg velem, nem gondoltam volna.
Milyen eredménnyel lenne elégedett?
Szoros küzdelmet várok, az utóbbi versenyeken is néhány századmásodperc döntött a pilóták között. A győzelem is benne van a pakliban, de amikor ennyire kis különbségek döntenek, nehéz jósolgatni. Az amerikai Mike Mangold gépe a papírforma szerint sokkal erősebb és gyorsabb, de én is nyertem már két versenyt az idén, úgyhogy bármi megtörténhet.