A Magyar Hivatásos Labdarúgóliga (MHLL) a csapatok jogait kezelő, a Magyar Labdarúgó-szövetséghez lojális cég (a névszponzorációs szerződést is Kisteleki István MLSZ-elnök jelentette be), ezért az egyszerűség kedvéért a szövetséget emlegetjük, amikor az új támogató, a Soproni Sörgyár partneréről beszélünk. Az MLSZ részéről pontosan tudták, hogy a Diósgyőr kizárólagos jogokat ruházott a Borsodira (ugyanis a gyár tájékoztatta erről a szövetséget, amikor lemondott a bajnokság nevének elővásárlási jogáról a Soproni javára), mégis olyan megállapodást hoztak tető alá, amelyben kizárólagos jogokat ígértek az új támogatónak az ország összes NB I-es pályájára és mérkőzésére. Vagyis az MLSZ ezzel kötelezte magát (az erről meg sem kérdezett klubok nevében) arra, hogy a Soproni táblái minden találkozón megjelennek, mindenütt lesz promóciós játék az összecsapások szünetében, s a játékosok karján, csakúgy, mint az internetes oldalakon ott virít majd a szponzor logója.
Igen ám, de mit tegyen a Diósgyőr, ha a Borsodival korábban aláírt szerződése lehetetlenné teszi, hogy teljesítse ezeket a követelményeket?
A válasz megadásában egyelőre nem segít senki.
Ahogyan Sallói István, a Diósgyőr klubigazgatója lapunknak elmondta, ők hiába tájékoztatták a gondról már többször is az MLSZ-t, sem onnan, sem a Sopronitól nem kaptak konstruktív (sőt: semmilyen) javaslatot a megoldásra. Mi sem: hiába vetettük fel a problémát már a Soproni szerepvállalását kihirdető sajtótájékoztatón, hiába beszéltünk a Sopronit gyártó Heineken Hungária Nyrt. marketingesével, Tóth Gergellyel – érdemi választ nem kaptunk.
Diósgyőrben ettől még meccs lesz pénteken, s noha megérkeztek az új névszponzor táblái, Sallói István kijelentette, nem követhet el szerződésszegést a klub legnagyobb támogatójával, a Borsodival. Ezért nem teszik ki az új táblákat, így viszont az MLSZ szankciói jelentik a kockázatot.
Ez tehát az ördögi kör, amelyből a felek rugalmassága kiutat jelenthetne, úgy tűnik azonban, az illetékesek inkább homokba dugják a fejüket.