Porto kapujára (ha lenne ilyen) kitehették volna a „megtelt” táblát szombat délután. Az utcákon egy tűt sem lehetett volna leejteni, a vonatok késtek a rengeteg utas miatt, a villamosok lépcsőin is lógtak az emberek. A rendezők információi alapján 600 ezer érdeklődő kísérte figyelemmel a helyszínen a világ leglátványosabb gyorsasági repülőversenyét.
A Red Bull Air Race mezőnye pedig rendkívül izgalmas és szoros viadallal hálálta meg a hatalmas érdeklődést. Besenyei Péter már pénteken megmondta: mivel a pálya nem különösebben technikás, nagyon kis különbségek lesznek a versenyzők között. Bejött a jóslat. A brit Steve Jones 38 századmásodperccel győzte le a pontverseny éllovasát, Mike Mangoldot, a szintén brit Paul Bonhomme pedig 64 századdal kerekedett felül Besenyein a kieséses rendszerű viadal „bronzmeccsén”.
„Parádés volt! – mosolygott a verseny végén Jones. – Előzetesen az 1:10 perces álomhatárt tűztük ki célul, és hogy sikerült tizedmásodpercre pontosan elérnem, az egyszerűen hihetetlen! A pálya feküdt a gépemnek, nagyon gyors volt és egyenes. Nem hibáztam, ezért nagyon boldog vagyok.”
Az, hogy Jones legyőzte az összetett éllovas Mangoldot, éppen jól jött csapattársának, Paul Bonhomme-nak, aki még bízik benne, hogy feljöhet a ponttáblázaton.
Mangold csak annyit mondott: Jones gépe a leggyorsabb az egyenesekben, papírforma volt, hogy nem lehet őt megelőzni. Ráadásul a szél is segített abban, hogy a műrepülőelemeket (ilyen a félkubai nyolcas) a lehető leggyorsabban végrehajtsák, a pálya így még jobban lerövidült.
Besenyei Péter ezúttal is a dobogó közelében volt – ám nem léphetett fel rá, hiszen az ő gépe az egyik leggyengébb a mezőnyben, az élen végzőkénél mindenképp erőtlenebb. Ráadásul ő a technikásabb pályákat kedveli – nem csoda, azokon lehet a repülési tudásból, a tapsztalatból adódóan előnyt kovácsolni.
Ezúttal erre nem volt lehetőség, viszont a magyar versenyző így is tartja harmadik helyét az összetett pontversenyben, amelyben Mike Mangold két ponttal vezet Paul Bonhomme előtt.