Másfél körrel a nyolcadliteres verseny vége előtt következett el a sorsdöntő pillanat. Legalábbis Talmácsi Gábor – és remélhetőleg a világbajnokság végkimenetele – szempontjából feltétlenül az volt. Hárman, Hector Faubel, Simone Corsi és Talmácsi egyszerre fordultak be az egyik kanyarba, ám kifelé már csak egyvalaki jött – a magyar. A másik kettő elesett.
„Ők kissé kisodródtak, én meg bejöttem szűken a belső ívre. Nem voltam agresszív, de egyszer csak éreztem, hogy miközben Corsi próbálja lezárni a szöget, a kormányomnak dől a motorja. Keresztbe állt Faubel előtt, és pillanatokkal később azt láttam, hogy mindketten elesnek. Sajnálom, jobb lett volna csatában legyőzni őket, de tény, hogy akkor is buktak volna, ha én nem vagyok ott” – mondta Tamácsi, akinek ezt követően már csak arra kellett figyelnie, hogy a második helyen a célba vigye Apriliáját.
Mert a győzelemre ezen a napon Mattia Pasinin kívül senkinek sem volt esélye. Az olasz utolérhetetlennek bizonyult, fél táv előtt nem sokkal olyan iramot kezdett diktálni, hogy a többiek egyszerűen képtelenek voltak követni.
De térjünk vissza Talmácsira! A rajtja közepesen sikerült – utóbb az is kiderült, miért. A lámpa szabad jelzésekor ugyanis Corsi megindult keresztbe, és összeért a két motor. A magyar pilóta azt mondja, nem emlékszik az esetre, mert az ő szeme előtt is vörös köd ereszkedett le, alig érzékelte, mi történik körülötte. A lényeg, hogy az élboly nagyobb gond nélkül befordult az első kanyarba – Talmácsi rögtön támadni kezdte Peseket. Sikerrel, úgyhogy a negyedik pozícióban száguldott.
Pedig nem volt topformában, egy vírus úgy legyengítette, hogy a mobilklinika személyzete két napja folyamatosan rajta „gyakorlatozott”. Meglett az eredménye. Egyrészt, hogy Talmácsi a „receptre” felírt, ipari mennyiségű ásványi anyaggal feldúsított víz elfogyasztása miatt izzadt, mint a ló, másrészt hogy kibírta a 23 körös versenytávot. Igaz, a lábán annyira folyt a víz a bőrruha alatt, hogy a zoknija teljesen lecsúszott, a leintés után a csizmája orrában találta meg.
„Sem a reakcióidőm, sem a koncentrálóképességem nem volt százszázalékos – vallotta be Talma. – Talán lehetett is látni, hogy vártam, vártam, vártam. Nem mentem bele fölösleges előzésekbe, az utolsó körökre tartalékoltam, akkor akartam mindent egy lapra feltenni. Három körrel a vége előtt aztán elhatároztam, hogy támadok. Kinéztem egy kanyart, szerintem abban az egyben lehetett egyedül előzni, ott megpróbáltam. És sikerült.”
Igen, sikerült. Közben többen a szívükhöz kaptak a végkifejletet látva, az ijedtség azonban csak addig tartott, amíg ki nem derült: Talmácsi sértetlenül megúszta a csetepatét. Akkor már nagyon fáradt volt. Elmondta, még egy apróbb hibát is elkövetett: mivel nem tudta, mi történt Faubelékkel, hátranézett, és kiesett a ritmusból. De ez is belefért, hiszen a végül harmadikként dobogóra álló Kojama Tomojosi nagyon lemaradt mögötte.
Jobban nem is alakulhatott volna a magyar fiú versenye. Persze sohasem szabad örülni más balszerencséjének, de Talmácsinak nagyon jól jött ez a második hely, no és az, hogy Faubel nem szerzett pontot. Így ugyanis újra ő vezeti a világbajnoki pontversenyt (érdekesség, hogy immár nyolcadszor változott a helyzet az élen az idény során), méghozzá tíz ponttal.
„Boldog vagyok! Nem gondoltam volna, hogy így végződik ez a nagydíj, de felülmúlhatatlan érzés újra vezetni a pontversenyt” – mosolygott Talma, akin a futam leintése után jött ki igazán a fáradtság, saját bevallása szerint legalább két percig tartott, mire beletette az indítókulcsot robogójába.
De ez legyen a legnagyobb baj! Amikor kellett, össze tudta szedni magát, a két hét múlva esedékes portugál viadal előtt pedig még bőven van ideje pihenni.
Ami Faubelt illeti, őt természetesen rosszul érintette az eset. Káromkodott, mutogatott, de aztán Talmácsi lehűtötte a kedélyeket. Azt javasolta, nézzék meg a tévéfelvételeket. Miután megtörént, tényleg mindenki visszafogta magát egy kicsit a Faubel-imádók közül.
Talma pedig végre örülhetett a sikernek, amely jobbkor nem is jöhetett volna. A visszaszámlálás ugyanis elkezdődött – már csak öt futam van hátra a világbajnoki sorozatból.