„Nyerd meg! Nyerd meg!” – nem valamelyik szurkolója fogadta ezzel a kéréssel Talmácsi Gábort Estorilban, hanem a Derbi-csapat nagyfőnöke, Giampiero Sacchi, aki, szavaiból ítélve, a magyar mellett tette le a voksát a nyolcadliteres világbajnoki címért folyó csata kapcsán.
Természetes, hogy ez jólesett Talmácsinak, de egyben meg is lepte, hiszen a csapatfőnököktől eléggé szokatlan az ilyesmi. Ami az esélyeket illeti, az elmúlt két év statisztikai adatai a magyar legnagyobb ellenfele, Hector Faubel mellett szólnak (ő a legutóbbi két portugál viadalon a második helyen végzett), ám ahogy valaki egyszer szellemesen megjegyezte: a statisztika olyan, mint a női bikini – sok mindent megmutat, ám a lényeget eltakarja.
A lényeg pedig jelen esetben az, hogy bár Faubel ül a gyorsabbik motoron, a lélektani előny Talmácsié. Egyrészt annak köszönhetően, hogy tíz ponttal vezet összesítésben, másrészt azért, mert a spanyol legutóbb elesett – emlékezhetünk, Talmát hibáztatta a balesetéért, pedig utóbb kiderült, a magyarnak semmi köze sem volt hozzá. Az ügy természetesen mindkét pilótában nyomot hagyott, de míg a magyart erősítette, addig a spanyol hisztissé vált tőle.
„Ugyanúgy dolgozunk, ahogyan a többi verseny előtt szoktunk. Természetesen a múltkor némiképp megváltozott a helyzet, ám továbblépünk, elengedjük, amit kell, és a futamra, a pályára koncentrálunk – mondta dr. Vura Márta sportpszichológus, aki már második éve dolgozik együtt Talmácsival, de ez az első nagydíj, amelyre személyesen is elutazott. – Gábor nagyon jó alany,
már elég érett ahhoz, hogy tudja, mit akar, és mit kell tennie azért, hogy azt el is érje. Céltudatos, versenyről versenyre folyamatosan fejlődik – fizikailag és mentálisan is a topon van.”
Talmácsi a maga részéről ehhez annyit tett hozzá, hogy természetesen e hét végén is a győzelem a célja, nem is lehet más. Profi hozzáállás.
Van még valami, ami a vbpontversenyen kívül nagy kavarodást okoz a két kisebbik kategória háza táján. A 8. Portugál Nagydíjon ugyanis hoszszú idő után ismét sztrájkolhatnak a csapatok, mivel a 250-es és a 125-ös géposztályban induló alakulatoknak nagyon nem tetszik, hogy a MotoGP immár teljesen különálló paddockrészt kapott Estorilban. Emiatt persze diszkriminálva érzik magukat – ők és a gyártók is. A legutóbbi versenyhelyszínen megbeszélést is tartottak, és a sztrájk ötletét is felvetették. Fennáll tehát a lehetőség, hogy egy teljes edzést kihagynak majd, mind a negyed-, mind a nyolcadliterben! Más kérdés, hogy mit szólnak ehhez a pilóták, akiknek pedig minden egyes körre szükségük lenne ahhoz, hogy tökéletesen beállítsák versenymotorjaikat.
Talmácsi a maga részéről egyetért azzal, hogy megalázó a kisebb kategóriák résztvevőinek számára a kerítések felhúzása, és ezáltal elvész az a baráti hangulat, amely eddig a mezőnyt jellemezte, ugyanakkor nem ért egyet a tiltakozással – a maga részéről a lehető legkörültekintőbben szeretne felkészülni a vasárnapi viadalra. Ebben pedig minden tréning fontos szerepet játszik.