A leintés után előbb egy kicsit örültek saját sikerüknek, aztán a tiszteletkörben, még menet közben, a győztes Mattia Pasini áthajolt a mögötte célba érkező Talmácsi Gáborhoz, és összeölelkeztek, vállon veregették egymást. Majd jött a harmadik dobogós, Hector Faubel, és ő is kezet rázott a magyar pilótával.
Nemcsak az öröm pillanatai voltak ezek, hanem a megkönynyebbüléséi is, hiszen pokoli kemény versenyen voltak túl. Esőben motorozni mindig rizikós. Talma korábban igazi „esőmenő” hírében állt, ám akkor azért volt jóval gyorsabb vízen, mint szárazon, mert gyenge motorokon ült, és csak extrém körülmények között volt esélye kiemelkedő eredményre.
Most azonban remek motorja van, és a világbajnoki cím a tét – legkevésbé tehát az eső hiányzott neki. Faubel ugyanígy érezhetett. Az esés kockázata ugyanis megtöbbszöröződik vízen – ennek alátámasztására csak egy statisztikai adat: a 125 köbcentis Japán Nagydíj során a 36 tagú mezőnyből 18 pilóta (éppen az indulók fele) esett el, volt, aki kétszer is.
Talmácsi rajtja nem sikerült túl jól, de már az első kanyarban kiköszörülte a csorbát, és üldözőbe vette Mattia Pasinit. Mögöttük Faubel és Sergio Gadea „csónakázott” (egészen az utóbbi eséséig), de nem volt esélyük a támadásra. Talmácsi ezzel szemben támadott – hol elszántabban, hol kevésbé vehemensen.
„A gyors kanyarok nekem feküdtek jobban, a lassúakban viszont Mattia volt fölényben. Próbáltam én megelőzni, de közben csúszkált a motorom eleje, és jött még Di Meglio is. Amikor ő elesett, úgy döntöttem, visszaveszek, mert nem lett volna értelme bukni. A csapat is azt táblázta: pozíció – OK, és nekem is az volt a véleményem, hogy oké. Örülök, hogy növelni tudtam előnyömet, bár bevallom, azt hittem, esőben nagyobb lesz a különbség közöttünk. Faubel is nagyon gyors ” – ismerte el amagyar vb-éllovas.
Talmácsi elmondta: ahhoz, hogy valaki esőben gyorsan motorozzon, speciális érzék szükséges, és merni kell kockázatot vállalni. Neki magának is volt néhány zűrös pillanata a verseny során (kétszer vagy háromszor a csúszáshatárra került), de végül mindannyiszor megúszta.
És megtette, amiért Japánba utazott: növelte előnyét az öszszetettben.
„Jó lenne, ha Valencia előtt kilenc ponttal mennék...” – kívánta Talmácsi.
Sokan egyetértenek vele. De miért ne lehetne így?!