A 2007-es Formula–1-es világ bajnokság csak ezen a héten ér véget, az idényzáró Brazil Nagydíj eredményei ugyanis a McLaren fellebbezésének megtárgyalása után válnak hivatalossá. Mint ismeretes, a wokingiak azért óvtak, mert a BMW és a Williams pilótái annak ellenére megúszták kizárás nélkül az interlagosi versenyt, hogy a futam folyamán elvégzett tankolások során a megengedettnél hidegebb üzemanyag került az autóikba, ennek köszönhetően elméletileg előnyhöz jutottak.
Nico Rosberg (Williams) a negyedik, Robert Kubica (BMW) az ötödik, Nick Heidfeld (BMW) pedig a hatodik helyen végzett, és a verseny utáni gyors tárgyalás után meg is tarthatták pozíciójukat. A McLaren annak reményében fellebbezett, hogy ha kizárják a három versenyzőt, a hetedik helyezett Lewis Hamilton feljön a negyedik helyre, és végül nem Kimi Räikkönen mögött, hanem a finn előtt zárja a pontversenyt, azaz világbajnok lesz.
A McLarent rengeteg kritika érte, amiért a pálya helyett a zöldasztalnál akarja eldönteni a vb-cím sorsát, még maga Hamilton is kijelentette, hogy ilyen módon nem kell neki a vb-trófea. A rosszalló hangok miatt Martin Whitmarsh, a McLaren ügyvezetője egy nappal a csütörtöki tárgyalás előtt kijelentette, nem is Hamilton miatt mentek bele a procedúrába, hanem azért, hogy tisztázzák az üzemanyagra vonatkozó szabályokat.
A londoni tárgyaláson aztán a McLarent képviselő Ian Mill a négytagú független testület előtt mégis a három versenyző kizárását követelte, mondván: a csapat bűnössége révén a versenyzők jutottak jogosulatlan előnyhöz. Természetesen adódott a párhuzam, amely szerint a McLarent az idén kizárták a vb-ből kémkedés miatt, a pilótákat viszont nem – Mill ezt azzal magyarázta, hogy a McLaren versenyzői alkut kötöttek az FIA-val, azaz segítettek a nyomozásban, cserébe nem kaptak büntetést.
Nigel Tozzi, a Ferrari ügyvédje azonnal összevetette Whitmarsh egy nappal korábbi szavait Milléivel, és arra a következtetésre jutott, hogy a McLaren képmutató. Tozzi rámutatott, hogy hatalmas csapás lenne az F1 számára, ha „nem a pilóták pályán nyújtott teljesítménye, hanem a csapatok ügyvédeinek meggyőzőképessége döntene a vébécímről”.
Whitmarsh a tárgyalást követően ismét elmondta, hogy a csapat célja nem a vb-pontverseny végeredményének megváltoztatása, hanem annak kiderítése, miképpen változik meg az F1-es futamokon előforduló szabálytalanságok szankcionálása. A négytagú fellebbviteli fórum pénteken hozza nyilvánosságra döntését, amely a szakma elsöprő többségének véleménye szerint megerősíti Kimi Räikkönen világbajnoki győzelmét.
Barcelonában Michael Schumacher nélkül folytatódott a teszt, amelyen sokat javultak az időeredmények. Az első helyen a renault-s Heikki Kovalainen végzett 1:20.659 perces eredménnyel. A Ferrarinál cáfolták azokat a híreket, hogy az első két napot az élen záró Schumi újból tesztelni fog, de Willi Weber, a hétszeres világbajnok menedzsere szerint tárgyalnak az újabb közös munkáról.