Bajba kerülhet a Super Aguri

I. SZ.I. SZ.
Vágólapra másolva!
2007.12.23. 00:25
Címkék

A Honda azt tervezi, hogy fel hagy a Super Aguri-istálló anyagi támogatásával, és kizárólag saját F1-es projektjére összpontosít. A japán gyár vezetői a gyengén sikerült 2007-es szezon után fontolgatják a B-csapatnak nyújtott segély megvonását, ami hatalmas csapás lenne Szuzuki Aguri számára.

A kiscsapatot a 2006-os idény előtt hónapok alatt a nulláról építették fel a Honda hathatós közreműködésével, akkoriban sokan azt gondolták, csak azért jött létre, hogy a gyári istállótól kitett Szato Takuma is az F1ben maradhasson. Ehhez képest a gárda az idén kellemes meglepetést szerzett, a Szato, Anthony Davidson páros nemritkán a középmezőnyben küzdött.

A 2006-os futamgyőztes Hondát a gyártól megkapó istálló autói az év elején rendszeresen jobbak voltak Jenson Button és Rubens Barrichello hibásan megépített új Hondájánál, amit nehezen magyaráztak meg a tokiói központban. Végül Jenson Button Kínai Nagydíjon elért ötödik helyének köszönhette az istálló, hogy egyáltalán a Super Aguri előtt végzett. A japán szurkolóknál ugyanakkor sokkal több jó pontot szerzett a kistestvér, amely a nép kedvence lett, és emiatt is ráncolták a homlokukat a Honda vezetőségében. Mivel még nem tisztázódott, 2008-ban lehet-e másik csapattól „vásárolt” autóval versenyezni, a Super Aguri jövője bizonytalan. Ha az FIA úgy dönt, hogy tilos lesz az autók adásvétele, a Hondának nem éri meg a két évvel ezelőtti gépét használó Super Aguri támogatása (az idei modellel nem éri meg tovább foglalkozni).

A kiscsapat – amelynek bevételei felét a Honda biztosítja – vezetői emiatt befektetőket keresnek, és az is felvetődött már, hogy Davidson helyett fizető pilóta lesz Szato csapattársa. A GP2-ből ismert Luca Filippi már be is jelentkezett, az olasz állítólag tízmillió eurót hoz, ha versenyezhet. Akárki is ül az autókban – akármilyenekben –, a csapat vezetőinek eszükbe sem jut, hogy feladják, továbbra is ragaszkodnak F1-es álmukhoz.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik