Akárcsak egy évvel ezelőtt, a McLaren-istálló az idén is a Ferrari F1-es bemutatójának másnapján leplezte le az új autóját. Az évadnyitó ünnepségnek különös pikantériát adott, hogy egy napra esett Lewis Hamilton 23. születésnapjával.
„Az élet furcsa helyzeteket tud teremteni – mondta Ron Dennis csapatelnök Stuttgartban, a Mercedes múzeumában. – Tavaly sok nehézségen mentünk át, ami miatt elveszítettük a vbpontjainkat, és végül utolsók lettünk a konstruktőrök versenyében. Így lett a miénk a huszonhármas rajtszám, amelyet Lewis a huszonharmadik születésnapján kap meg az MP4-23-as jelzésű McLaren-Mercedesen.”
A McLaren ezzel a nyilatkozattal ellentmond az FIA múlt héten kiadott hivatalos rajtlistájának, amelyen Hamiltoné a 22es, míg a Fernando Alonso helyére érkező Heikki Kovalainené a 23-as rajtszám. A McLaren internetes oldalán – www.mclaren.com – is Hamilton a 22-es és Kovalainen a 23as, azaz ez még nem tisztázott, de annak tükrében, hogy a McLaren elve szerint a két pilóta egyenlő, a kérdés lényegtelennek is tekinthető.
A csapatvezetőség jelezte, hogy ez az év az előző esztendővel szemben nem a botrányról szól majd.
„Nem tehetjük meg, hogy a múlton rágódjunk, előre kell néznünk. A csapaton belül mindenki a gyors fejlődés érdekében dolgozik, garantálhatjuk, hogy a kemény munka eredményeképp az Ausztrál Nagydíjon rajthoz álló autó szinte minden elemében megújul a most bemutatotthoz képest” – szögezte le Ron Dennis, akinek stuttgarti díszvendége Bernie Ecclestone volt. Az első teszteléseken a szokásoknak megfelelően a hibás elemek kiszűrése az elsődleges cél, amelyben a két versenyzőn kívül nagy szerepe lesz Pedro de la Rosának, a gárda spanyol tesztpilótájának. Hamilton és Kovalainen ugyanis csak a második F1-es szezonjának vág neki, és bár a finn tesztpilótaként is szolgálta a Renault-istállót, mindkét vb-résztvevő elismeri, hogy nagy szükség van a spanyol tapasztalatára.
De la Rosa már hétfőn tett egy szívességet Hamiltonnak, akit megvédett az autóját vasárnap bemutató Ferrari stratégiai vezetője, Luca Baldisserivel szemben. Az olasz szakember azt állította, hogy a pilótákat segítő elektronikus eszközök, azaz a kipörgésgátló, a rajtautomatika és a fékezésszabályzó kiiktatása leginkább Hamilton vezetési stílusát befolyásolja a tavalyi idény ászai közül.
„Rengetegszer láthattuk, hogy bár alapvető szabályokat módosítottak, az erőviszonyok nem változtak meg. Nem hiszem, hogy a versenyzőket segítő rendszerek betiltásával a feje tetejére állítják a mezőnyt. Nagyon felkészült pilóták vannak a Formula–1-ben, villámgyorsan hosszászokunk ahhoz az autóhoz, amit kapunk a csapattól. Lewisnak nincs miért aggódnia” – mondta Pedro de la Rosa. Az egyéni világbajnoki pontversenyt az idényzáró Brazil Nagydíjon hétpontos előnyről elbukó Hamilton nem is gyötrődik, a novemberi és a decemberi teszteken már kipróbálta a „lebutított” autót, és nem voltak rosszak az időeredményei.
A Brazíliában világbajnokká koronázott Kimi Räikkönen hétfőn már száguldozott új modellel, a vizes fioranói pályán kipróbálhatta az F2008ast. Nem sokat tudott meg róla, a nedves aszfalton a kipörgésgátló hiányában nagyon csúszkált az autó. A McLaren szerdán Jerezben zárt kapuk mögött kezdi el a tesztelést Kovalainennel és De la Rosával, Hamilton csütörtökön ül bele az MP4-23-asba.