A Dakar-ralit szervező Amaury Sport Organisation (A.S.O.) képviselői hétfőn hazánkba érkeznek, hogy beszámoljanak a Közép-Európa-rali részletes útvonaláról és az ezzel kapcsolatos tudnivalókról. Az már hetekkel ezelőtt kiszivárgott, hogy a verseny a vadonatúj Dakar-széria első állomása lesz, és nagyrészt Magyarországon zajlik majd.
Mint ismeretes, a 2008-as Dakar-ralit terrorfenyegetés miatt törölték, amely után egyáltalán az is kérdéses volt, a verseny túléli-e mindezt. Jó hír a terepviadalok rajongóinak, hogy a Dakar igenis tovább él – még ha nem is a korábbi formájában.
A legendás verseny átalakul – információink szerint kiírják az úgynevezett Dakar-szériát, amelynek első részét április 20ától hét napon át hazánkban és Romániában rendeznék meg. A szelektív szakaszokat katonai lőtereken jelölik ki (többek között a Veszprém-ralikról már jól ismert Jutaspusztán), az összekötő szakaszokon pedig természetesen a mezőnynek is kötelező betartani a KRESZ-szabályokat.
A rendezési költségek nagy részét – az egymillió eurós összköltség nyolcvan százalékát, vagyis 800 ezer eurót – az A.S.O. vállalja magára, a többit a Magyar Turizmus Zrt. támogatása fedezi, miközben a technikai lebonyolításért és a szervezésért is az A.S.O. felel. (Az előzetes számítások szerint a többletturizmusból fakadó adóbevételi hatás bőven fedezi a hozzájárulásként fizetendő, körülbelül 52 millió forintos állami kiadást.) Információinkat a tárgyalásokat végigvivő sportügyekért felelős államtitkár, dr. Újhelyi István megerősítette.
Ami a legfontosabb: úgy tűnik, a gyári csapatoknak tetszik az új kezdeményezés. Francia források szerint a sztárpilótákat foglalkoztató alakulatok (úgy mint a Volkswagen és a Mitsubishi) készülnek a versenyünkre, amely a jelek szerint a mezőny szempontjából is az egyik legnagyobb „durranás” lesz az idény során.