Hétfőn végetért a bő egy hétig tartó tesztelés Bahreinben, ahol záróakkordként megtört Kimi Räikkönen dominanciája. Az első öt napon verhetetlen finnél nemcsak Felipe Massa, hanem a toyotás Timo Glock is gyorsabb volt, igaz, minimálisak voltak a különbségek, Massát és Räikkönent két tized sem választotta el egymástól.
A Ferrarinál elégedettek a munkával, az autót rendkívül jól sikerült beállítani, a gumikat hosszú távon is megkímélik, ami garantálja a folyamatos jó teljesítményt. A mérnökök szerint annak ellenére is stabilabb a kocsi a tavalyinál, hogy a szabályok szerint ki kellett iktatni a pilótákat segítő elektronikát, amelynek két legfontosabb eleme a fékerőszabályzó és a kipörgésgátló.
Räikkönen hozzátette, az autó annyira jó, hogy a hosszú etapok végén sem fárad el, ami bizony aggasztó a többiek szempontjából. A Ferrari az idén ugyanúgy kiemelkedhet a mezőnyből, mint Michael Schumacher korszakának egyes éveiben. Szakértők szerint a McLaren az egyetlen, amely felveheti vele a versenyt, de a jelen állapot szerint az „ezüst nyilak” is csak egy-két körön át elég gyorsak, azaz csupán az időmérőkön tudják megszorongatni a ferrarisokat. Miközben Bahreinben véget ért a tesztelés, a spanyolországi Jerezben elkezdődött egy újabb kollektív gyakorlás. Az első napon csak a Red Bull és a Williams pilótái gurultak ki az aszfaltra (David Coulthard volt a leggyorsabb Mark Webber előtt), keddtől várhatóan – a Toyota és a Ferrari kivételével – a többi istálló is csatlakozik hozzájuk.