Egy nappal azután, hogy Jarno Trulli már előre elsiratta a szezont, és odaadta a világbajnoki címeket a Ferrarinak, a McLaren robbantott Jerezben: Heikki Kovalainen 1:18 perc alá szorította a legjobb köridőt, ami akkor is elismerésre méltó eredmény, ha kvalifikációs szimuláció során született meg.
Mivel a Ferrari nincs ott Jerezben, továbbra is csak találgatni lehet a két élcsapat közötti erőviszonyokról. Az viszont tisztán látszik, hogy a McLaren is a többiek előtt jár, azaz újra e két gárda fogja uralni az F1-es idényt.
A Ferrarit a szakértők többsége jobbnak tartja a McLarennél, ennek okát utóbbi pilótáinak tapasztalatlanságában látja. Lewis Hamilton és Kovalainen is csupán a második idényének vág neki, és a fejlesztésekben sokkal kevesebbet tudnak segíteni, mint Fernando Alonso, akivel a wokingi szerelők imádtak együtt dolgozni.
A spanyol hozzáértése és ahogy megérteti magát a körülötte lévőkkel, lenyűgözte a McLaren mérnökeit és szerelőit. Kiváló érzékkel foglalt állást a beállításokról folyó vitákban, amikor több lehetőség adódott a fejlesztésekben, rendre jó döntést hozott, és a körülmények változása esetén is villámgyorsan reagált.
Ezek a tulajdonságok – egyelőre – hiányoznak a McLaren két versenyzőjéből, és a rutinos tesztpilóta, Pedro de la Rosa sem számít olyan hatékonynak, mint a kétszeres világbajnok. A McLarennél ezért nem készülnek akkora önbizalommal, mint egy évvel ezelőtt, próbálkozásaik olykor görcsösek.
Persze a McLaren azért az F1 egyik legerősebb csapata, mert képes túllendülni ezeken a holtpontokon. Hamilton és Kovalainen csütörtökihez hasonló eredményei pedig visszahozhatják a hiányzó magabiztosságot.
A szezon első szabadedzéséig még négy hét van hátra, de már csak egy nagy teszt előzi meg az Ausztrál Nagydíjat, február 25-től 27-ig Barcelonában gyűlik össze a mezőny, hogy még egyszer, utoljára összemérje erejét, mielőtt útra kel a déli féltekére.