„Az ilyen napokért érdemes terepralizni” – mondta Palik László csütörtök délután, immár öt teljesen megérdemelt Világkupa-pont büszke tulajdonosaként. A Nissan-pilóta és navigátora, Darázsi Gábor az idén rajthoz áll a komplett sprint Világkupa-sorozaton, ennek első állomása volt a csütörtökön befejeződő szaúdarábiai viadal, amelyen a magyar páros a negyedik helyen ért célba. Az eredmény azért is figyelemre méltó, mert Palikék a régi Nissanjukkal érték el.
„A régi autót vittük, mert nem voltunk biztosak benne, hogy az új hazaérne az első hazai versenyre és az olasz Világkupa-futamra” – indokolta meg döntését Palik László.
De visszatérve a záró napra. Volt itt minden: sivatagi pálya, homokdűnék, mély homok, hosszú egyenesek, gyors ritmusváltások – nemcsak a pilótát, hanem a navigátort is alaposan próbára tették a szervezők, hiszen rengeteg GPS-pontot kellett érinteniük a versenyzőknek, s minden hiba 15 perc büntetést vont maga után. Ebbe buktak bele a magyar bajnokságból is jól ismert Miroslav Zapletalék, akik szerdán még Palikék előtt voltak (a vadonatúj Mitsubishijükkel), csütörtökön azonban már a büntetések miatt a magyarok mögött rajtoltak – és mögöttük is értek célba.
„Túlteljesítettük a tervet, mert a mezőny erősségét látva a rajt előtt azt mondtam, már egy ponttal is elégedett lennék – tette hozzá Palik László. – Ehhez képest az öt pont hihetetlen, nagyon örülök neki. Megérte eljönni erre a versenyre.”
A szaúd-arábiai viadallal kapcsolatos érdekesség (persze azon felül, hogy az első helyezettnek járó kupát a rali-vb-ről is jól ismert Nasszer al-Attijah vehette át), hogy a versenyzők itt használták először kötelezően a HANS fej- és nyakvédőt, amely az első tapasztalatok szerint a terepraliban nem könnyíti meg a pilóták dolgát. De a szabály, az szabály – más kérdés, hogy Palik és Darázsi alig tudta mozgatni a fejét a verseny végén, és alighanem a többiekkel ugyanez volt a helyzet.