A jerezi teszt három napja kö zül a csütörtöki volt az egyetlen, amikor nem esett az eső – cserébe viszont feltámadt a szél, így aztán túlzás lenne azt állítani, hogy ideális körülmények között köröztek a pilóták. Talmácsi Gábor az első edzésen a kilencedik, a másodikon (amelyen már nem együtt, hanem külön-külön köröztek a két kisebb kategória pilótái) pedig a hetedik leggyorsabb időt motorozta.
A nyolcadliteres géposztály magyar világbajnoka csütörtökön nem az időeredményekre koncentrált, hanem a különböző beállításokat próbálgatta.
„Fárasztó, de a beállításokat tekintve eredményes napokat zártunk – értékelt Talma. – Az időkön ez nem látszik, de most nem is ez volt a fontos. Mi a világbajnokságon szeretnénk a leggyorsabbak lenni. Ma rengeteg apró beállítást kipróbáltunk, és tudjuk, melyeket kell elvetnünk, és melyek azok, amelyeket a továbbiakban némi fejlesztéssel még használhatunk. Dolgozunk tovább, fejlődnünk kell még, de a nyitó futamra ütőképes gépet építünk.”
A 250 köbcentisek között két korábbi nyolcadliteres világbajnok, Alvaro Bautista és Thomas Lüthi vitte a prímet (mindketten Apriliával versenyeznek), miközben Tóth Imrének ezúttal a 18. hely jutott.
„Gondjaink voltak a beállításokkal, ám miután rugót cseréltünk, azonnal javultam egy másodpercet. Sajnos a délutáni tréningen tönkrement a motorom, úgyhogy miközben a többiek gyors köreiket teljesítették, én a pálya szélén álldogáltam. Ettől eltekintve elégedett vagyok a teszttel – fizikailag és lelkileg is jól vagyok, már nagyon várom az idénynyitót.”
A gyorsaságimotoros-világbajnokság március 9-én a villanyfényes Katari Nagydíjjal kezdődik, amely előtt még háromnapos teszten vesznek részt a versenyzők a Dohához közeli pályán.