Katarban az első perctől kezdve éjszakai versenyről tárgyaltak. A viadal szervezői valami különlegeset szerettek volna nyújtani a nézőknek, és ilyen még tényleg nem volt. Legalábbis a gyorsaságimotoros-világbajnokság történetében nem. Katarban az ötletet tettek követték, építkeztek, hatalmas kandelábereket állítottak fel a pályák szélén – és tesztet kértek.
Megkapták, elbukták.
A MotoGP-pilóták utcai motorokkal száguldoztak a 5380 méteres versenypályán, és úgy találták, nincs elegendő fény, így nem lehet biztonságos vbfutamot rendezni.
A katariak nem adták fel, egy amerikai céget kértek fel, amelynek kellő gyakorlata van a pályák bevilágításában, és elkészült az új világítás, amely ellen a tavalyi teszten már a királykategória pilótáinak sem volt kifogásuk. Háromszáz kilométer/órás sebességgel motoroztak, és biztonságosnak ítélték a pályát, amelyen azóta már az első teszteket is megtartották: mindhárom kategória versenyzői kipróbálták az éjszakai száguldást. Így már semmi sem állt annak útjába, hogy a 60. világbajnoki szezon éjszakai nagydíjjal kezdődjön Katarban.
„Érdekes villanyfénynél motorozni, de azért örülök neki, hogy a versenyek többségét nappal rendezik” – mondta Talmácsi Gábor, akinek a motorját a háromnapos teszt végére sikerült beállítani. A nyolcadliteres kategória magyar világbajnoka optimista a szezonkezdettel kapcsolatban, már csak azért is, mert tavaly övé volt Katarban a versenyben futott leggyorsabb kör és a pole pozíció is.
Érdekesség, a pályacsúcs éjszaka dőlt meg: a sötétség tehát nemhogy lassította volna a pilótákat, még fel is gyorsultak – nyilván az alacsonyabb éjszakai hőmérséklet miatt.
„A hűvös idő nem zavaró, az árnyékok inkább. A saját árnyékomat látva néha olyan érzésem támad, mintha valaki éppen meg akarna előzni” – mondta Tóth Imre, aki a második idényét kezdi a 250 köbcentis géposztályban és folyamatos pontszerzésben reménykedik.
A Katari Nagydíj pénteken az időmérő edzésekkel kezdődik, amelyek szintén este lesznek, a versenyfutamok közül a 125 köbcentis helyi idő szerint 20 órakor (magyar idő szerint 18 óra), a 250 köbcentis 21.15-kor (19.15), a MotoGP pedig 23 órakor (21) rajtol.