Az első villanyfényes edzésekkel elkezdődött a gyorsaságimotoros-világbajnokság Katarban. A sorozat történetének első éjszakai viadalán az első nappal kapcsolatban minket elsősorban az érdekelt, vajon Talmácsi Gábornak sikerült-e megtalálnia a megfelelő beállításokat. A magyar világbajnok a múlt hét végi, e hét eleji tesztek után már nagyjából elégedett volt a gépével, ám egy versenymotor soha sincs teljesen kész, úgyhogy pénteken volt dolga a csapatnak bőven. Különböző beállításokat próbálgattak annak érdekében, hogy szombaton a lehető legjobb formában legyen a 2008-as RSA Aprilia.
A szabadedzésen Talma a negyedik leggyorsabb volt, az időmérésen azonban meg kellett elégednie a hetedik pozícióval. Az eredmények láttán aligha volt elégedett, már csak azért sem, mert tavaly ezen a pályán nemcsak a pole pozícióból való indulást harcolta ki, hanem övé volt a versenyben futott leggyorsabb kör is.
„Sajnos továbbra is pattog a motorom hátulja, és nem tudok folyamatosan gyors köridőket elérni – mondta Talmácsi. – Sok dolgunk lesz még szombaton, de érzem magamban és a csapatban az erőt, gyorsulni fogunk a versenyre.”
Ami a riválisokat illeti, közülük mindenképpen ki kell emelni Bradley Smitht, aki majd egy másodperccel volt gyorsabb az időmérésen Talmácsinál. Nem kifejezetten emiatt az eredménye miatt, hanem inkább az idény eleji tesztekre alapozva kijelenthetjük: a fiatal brit lesz az egyik legnagyobb ellenfele a címvédésre hajtó magyarnak.
A MotoGP-ben a szokásoknak megfelelően két szabadedzésen van túl a mezőny az első napon: mindkét tréningen a világbajnoki címvédő Casey Stoner volt a leggyorsabb. A második edzésen egy esés is borzolta a kedélyeket: Dani Pedrosa túl gyorsan érkezett az egyik kanyarba, legalábbis sokkal gyorsabban, mint ahogy Valentino Rossi haladt előtte – hátulról nekiment a hétszeres világbajnoknak, és elesett. A spanyol pilóta a bukás után fájlalni kezdte néhány hete eltört jobb kezét. A királykategóriához kapcsolódó legfrissebb hír, hogy a Honda és a Suzuki pénteken a 2007-es motorját használta, és az összehasonlító adatoktól teszik majd függővé, hogy az új, vagy a tavalyi gépükkel rajtolnak-e a vasárnapi viadalon.
A 250 köbcentis kategóriában helyi idő szerint éjfélkor (már lapzártánk után) kezdték el az időmérő edzést a versenyzők – érdekes kérdést vet fel, hogy ha már az előttük köröző MotoGP-pilóták is fáradtságra panaszkodtak, mit érezhettek a negyedliterben induló pilóták... A szabadedzésükön nem született meglepetés, a hét eleji teszten látott erőviszonyok érvényesültek: Alvaro Bautista volt a leggyorsabb, mögötte a Tóth-csapat színeiben versenyző Hector Barbera végzett. Ami Tóth Imrét illeti, neki meg kellett elégednie a 21. pozícióval. „Jóval hidegebb volt most, mint az egy héttel ezelőtti teszten, úgyhogy muszáj volt megváltoztatni a motor beállításait az időmérő edzésre. Szerencsére van még időnk javulni...” – mondta Tóth Imre, aki az idén a lehető legtöbb versenyen szeretne pontot szerezni.
A 250 köbcentis kategória időmérő edzése lapzártánk után ért véget.