A jövő hét végén kezdődő Formula–1-es idény abban várhatóan nem különbözik majd a tavalyitól, hogy ezúttal is a Ferrari és a McLaren pilótái csatáznak a futamgyőzelmekért és a világbajnoki címért. A két élcsapat mögött viszont sokkal nagyobb csata várható, mint 2007-ben.
Amíg tavaly a BMW kiemelkedett a középmezőnyből, az idén négy gárda is esélyes lehet a konstruktőr-világbajnoki dobogóra. A BMW mellett a Renault, a Red Bull és a Williams harcolhat rendszeresen a pontszerző helyekért. Jarno Trulli szerint ezt a négy csapatot meglepi majd a Toyota, amely két kínkeserves idény után most rátalált a felfelé vezető útra.
„Nem érne váratlanul, ha a Toyotával mi szolgálnánk az évad kellemes meglepetésével – mondta Trulli. – Két éven át szenvedtünk, de most a mérnökök és a szerelők arcáról le sem hervad a mosoly. Valami megváltozott, mondhatni, látjuk a fényt az alagút végén. A versenyző tudja, mikor vezet jó autót, és én most remek gép volánja mögé ülök. A Ferrari és a McLaren más dimenzió, de a mögötte lévő bolyban ott leszünk.”
A másik japán gyári csapat, a Honda három napon át tesztelt Jerezben (mivel zárt kapuk mögötti privát gyakorlás volt, az időeredményeket nem hozták nyilvánosságra), és a gárda vezetői és pilótái elmondták, az Ausztrál Nagydíjra gyártott légterelő elemek próbája után bizakodva mennek az idénynyitóra. Azt, hogy a remény az időmérő edzés első 20 percéből való továbbjutásra vagy a pontszerzésre vonatkozott, nem részletezték, de bevallották, hogy a fent említett középmezőny utoléréséhez még több hónap megfeszített munkájára lesz szükség.