Elkerülte a bezárást a Super Aguri-csapat

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2008.03.10. 23:01
Címkék
Új befektetőre talált a Super Aguri-istálló, amely ezzel megmenekült a csődtől. A japán kiscsapat vezetői hétfőn azt is bejelentették, hogy megtartják a Szato Takuma, Anthony Davidson versenyzőpárost.

Megoldódtak a Super Aguri istálló pénzügyi gondjai, a japán kiscsapatban ugyanis jelentős részesedést vásárolt a Magma Group befektetőtársaság. A Honda továbbra is jelentős technológiai támogatást ad a Super Agurinak, az autókat pedig az előző idényhez hasonlóan 2008-ban is Szato Takuma és Anthony Davidson vezeti. Pénzösszegről, valamint a megvásárolt üzletrész arányáról nem szólnak a hírek, de úgy tűnik, a csapat irányítását továbbra is Szuzuki Agurira és Daniele Audettóra bízzák.

A csapatra rendkívül nehéz idény vár, hiszen az új autót eddig csupán a töréstesztnek vetették alá, nem gyakoroltak vele versenypályán. Azaz Szato és Davidson először pénteken, a melbourne-i szabadedzéseken próbálja ki az SA 08-ast, amelynek két példánya várhatóan a rajtrács legutolsó sorából indul. Az istállónál felkészültek rá, hogy roppant nehéz idényük lesz, de már amiatt is roppant boldogok, hogy egyáltalán fennmaradhatott a csapat.

„Nagyon boldog és izgatott vagyok, remélhetőleg sikerül tovább építkeznünk az elmúlt két év tapasztalataiból – mondta Szato. – Megszoktuk, hogy sok nehézséggel kell szembenéznünk, és mint eddig, továbbra is harcolni fogunk. Igyekszünk behozni a lemaradásunkat.”

Szato jövője nem volt kérdéses, arról viszont többször is szó esett, hogy a Honda által támogatott Davidson helyett egy fizetős versenyzőt ültetnek a második kocsiba. Most már a brit megnyugodhat, bár valószínűleg annyi esélye sem lesz az idén a pontszerzésre, mint tavaly volt.

„A második idényem lesz a Super Agurinál, és bár nem sokat teszteltünk, így is volt időnk arra, hogy beletanuljunk az elektronikus segédeszközök nélküli autóvezetésbe – mondta Davidson. – Rengeteget edzettem, miközben bíztam abban, hogy számomra kedvező döntés születik. Köszönöm a Honda támogatását.”

A japán gyár az első számú csapatára összpontosítja energiáját, ezért vonta meg eddigi támogatását a kiscsapattól, amelynek létét ezzel veszélybe sodorta. A technológiai segítségnyújtás feltételeként viszont azt követelte, hogy bárki is lesz az új befektető, Szato mellett tartsa meg korábbi tesztpilótáját, Davidsont.

Lewis Hamiltonról szóló írásunk a 20. oldalon

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik