Hat éve Mika Häkkinentől vette át a stafétát a McLaren-istállónál, tavaly pedig Michael Schumacher helyébe lépett a Ferrarinál. Wokingban öt év alatt képtelen volt megismételni honfitársa korábbi eredményeit (elsősorban a két vb-címet), míg Maranellóban rögtön az első próbálkozására sikerrel járt.
Pedig úgy tűnt, a Scuderiánál is üldözi a balszerencse.
Amikor 2006 végén elhagyta a McLarent, Norbert Haug nyilvánosan bocsánatot kért tőle, bevallva, hogy 2003-ban és 2005ben is elsősorban a Mercedes motorhibái fosztották meg a vb-trófeától. A Ferrari Barcelonában és a Nürburgringen is tönkrement alatta, és emiatt a szezon felénél leírták.
Nehezen szokta meg a Ferrari F2007-esét, s alkalmazkodása a Bridgestonegumikhoz is hosszabb időbe telt, mint a szakemberek várták, ennek következtében hét verseny után 26 pontos hátrányba került a vb-éllovas Lewis Hamiltonnal szemben. Bár korábbi eredményei miatt a többség előzetesen őt tartotta a vb favoritjának, a gyengébb kezdés után nem kellett sokat várni a magyarázatokra. Egyrészt csapattársa, Felipe Massa elemében volt, a brazil pedig nem titkoltan élvezte a Todt család bizalmát, és egyesek szerint 2007-et a brazilnak szánta a csapatfőnök.
Természetesen szóba került Michael Schumacher is, a finn munkamódszerei cseppet sem hasonlítottak agilis elődje szokásaihoz, és állítólag az is zavarta, hogy a német gyakorta feltűnt a teszteken és a versenyeken.
Räikkönen csak mosolygott ezeken az elméleteken, és a Francia Nagydíjra már új emberként érkezett. Magny-Cours-tól kezdve a vb-ből hátralévő tíz futamból ötöt megnyert, és a balszerencsés Európai GP-t leszámítva a többin is dobogóra állt. Még akkor sem adta fel, amikor két versennyel a vége előtt 17 pont volt a hátránya Hamiltonnal szemben, és pályafutása során addig elszenvedett balszerencséjét két viadal alatt törlesztette a sors. Kétszer vezetett a vbpontversenyben, az első és az utolsó futam után… Bár vb-címe a brazíliai üzemanyagügy miatt hetekig nem volt hivatalosnak tekinthető, mindenki világbajnoknak járó tisztelettel beszélt a finnről, aki végre eljutott a csúcsra. A Ferrarinál Jean Todt távozása után a következő években ugyanolyan egyeduralkodó lehet, mint amilyen Michael Schumacher volt, bár azt vallja, nem marad olyan sokáig az F1-ben, mint elődje, akivel már nagyon jól megérti magát (Schumi a teszteken besegített, de az idén elsősorban az alapvetően új szabályoknak megfelelő, 2009-es Ferrari fejlesztésében nyújt segítséget a Scuderiának).
Minden eddiginél jobban élvezi, amit csinál, a télen fantasztikus, az ő stílusának kedvező autót ismerhetett meg az F2008-asban, a pilótákat segítő elektronika betiltása után pedig még inkább megmutathatja vezetői képességeit, amelyekkel az elmúlt években szurkolók millióit hódította meg. Sztárallűröktől mentes természete az eddigiek során nem volt túl barátságos a külvilág számára, de a télen a tavalyi sikerek hatására nemcsak mosolyogni, nevetni is megtanult a kamerák és fotósok kereszttüzében.
„Teljesen más volt ez a felkészülés, mint a tavalyi, megismertem a csapatot, szerelőimmel remekül kijövünk, pontosan tudják, mire van szükségem – mondta Räikkönen. – Most először minden ízében élvezem, hogy Formula–1-es pilóta vagyok, az autón és azon kívül is fantasztikusan érzem magam. Nyerni akarok, és tudom, hogy ezzel az autóval minden futamon reális esélyem lesz rá.”
Räikkönen tavaly nehezen lendült bele, amikor nem tetszett neki az autó, beleszürkült a mezőnybe. Valójában emiatt lett nagyon izgalmas az évad. Ha igaz, amit mond – őt ismerve nincs okunk feltételezni, hogy nem az –, sima idény előtt áll.
Félő, hogy ebben az esztendőben nem számítanunk ugyanolyan izgalmakra, mint tavaly.