Kínos rajt a címvédőtől

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2008.03.16. 23:40
Címkék
Lewis Hamilton pályafutása ötödik győzelmével kezdte meg a 2008-as idényt, de ami talán számára fontosabb, máris kilencpontos előnyt szerzett legnagyobb vb-ellenfelével, Kimi Räikkönennel szemben.

Lewis Hamilton tökéletesen kihasználta, hogy az első rajtkockából indulhatott, meggyőző, hibátlan versenyzéssel, az 58 körből 50-et az élen töltve megnyerte az idénynyitó Ausztrál Nagydíjat. A McLaren brit versenyzője máris kilencpontos előnyre tett szert nagy riválisával, Kimi Räikkönennel szemben a vb-pontversenyben, a finn ugyanis egyetlen pontot szerzett, azt is mázlival.

A szombati műszaki hibája miatt csak a 15. helyről rajtoló címvédő a verseny derekára feljött a harmadik helyre, de egy bátor előzési kísérlet Heikki Kovalainennel szemben dobogós reményeibe került. Használt gumijaival elfékezte magát, kisodródott, és a mezőny végére került. Később még egyszer megcsúszott, és annak ellenére, hogy így is kapott esélyt a jó eredmény (4. hely) elérésére, a hajrában a technika kibabrált vele, és motorhiba miatt öt körrel a vége előtt feladta a versenyt. Azért, mert megtette a táv 90 százalékát, a szabályok szerint teljesítménye beszámít a hivatalos végeredménybe. Nyolcan előzték meg, kilencediknek rangsorolták, de mivel Rubens Barrichello egyszer piros lámpánál hagyta el a boxutcát, utólag kizárták, és a finn előrébb került egy hellyel.

A Ferrari így egy pontot szerzett (Felipe Massa a rajt után megpördült, később David Coultharddal ütközött, mielőtt kiállt), és 13 pontos hátrányba került a nagy rivális McLarennel szemben. A wokingiak amiatt bánkódhattak, hogy nem arattak kettős győzelmet, amire óriási esélyük volt. 14 körrel a leintés előtt, Timo Glock balesete idején Kovalainen magabiztosan vezetett, és boxkiállása után Hamilton mögé jött volna vissza, de a biztonsági autó mögött összesűrűsödött a mezőny, és a finn a kiállása után hátra sorolt be. Egy körrel a leintés előtt pazar manőverrel megelőzte Fernando Alonsót, és a negyedik helyen haladt, ám a célegyenesben megnyomta a boxutcai sebességszabályozó gombot, lelassult, és a spanyol visszaelőzte.

Ez csak egy volt a versenyen előforduló több tucat hibából. A kipörgésgátló és a motoros fékrásegítés betiltása valóban megnövelte a vezetői hibák számát, és izgalmasabbá tette a versenyt. Az első sorból rajtoló Robert Kubicát a hajrában Nakadzsima Kazuki lökte ki, a japán ezért tíz rajthelyes büntetést kap Malajziában. A vezetői mellett műszaki hibák is voltak bőven, heten érték el a kockás zászlót. Javítani egy héten belül lehet Malajziában. Hamilton mellett a másik két dobogós, az egyaránt hibátlanul vezető Nick Heidfeld és Nico Rosberg nem sokáig örülhet sikerének (az 1986-os Monacói Nagydíj óta először állt Rosberg a dobogón, akkor az apa, Keke örülhetett), de lendületét Sepangra átmentve újabb értékes pontokkal megfejelheti eredményét.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik