A világbajnoki cím közszerepléssel és természetesen közérdeklődéssel is jár. Mennyire érzi ennek súlyát?A világbajnoki cím közszerepléssel és természetesen közérdeklődéssel is jár. Mennyire érzi ennek súlyát?
Érzem, de nem jelent terhet. A lovasterápiáról például eddig nem is tudtam, hogy létezik, azt meg pláne nem, hogy ennyire megnyugtatja az embert. Úgy látom, nagyon hatékony.
Pedig fel sem ült a lóra. Tiltja a szerződése?
Igen. Hosszú a lista, hogy mit nem csinálhatok, köztük van a lovaglás is, de a saját érdekemben is kerülöm az olyan tevékenységeket, amelyekben megsérülhetek.
Mire vonatkozik a tiltás?
A téli sportokra, a rollerre, a lovaglásra… Igazából nem is tiltás, csak éppen negatívan befolyásolja a szerződési feltételeket, ha a listán szereplő tevékenységek közben sérülök meg. Ezért nem kockáztatok, nekem a versenypályán kell bizonyítanom.
Ha már itt tartunk: tudja már, mi történt Katarban?
Annyira bonyolult műszaki magyarázata van, hogy nem szeretnék belemenni – a lényeg, hogy „megragadt” a motor. Kész csoda, pontosabban kizárólag a rutinomnak köszönhető, hogy be tudtam fejezni a versenyt, mert az ilyen jellegű hibáknál a kétütemű motor általában leáll. Ehhez képest én végigmentem, és a végén még előztem is egyet.
Honnan idegesítőbb kiesni, az első vagy mondjuk a tizedik helyről?
A tizedikről. A technikai hiba benne van a motorsportban, s így, hogy vezettem, talán nyugodtabb vagyok kicsit, mert tudom, nem rajtam múlt a győzelem.
Hogy érezte verseny közben? Megnyerte volna, ha nem áll meg a motor?
Úgy érzem, igen. Többször is próbáltam elszakadni a mezőnytől kisebb-nagyobb sikerrel, a statisztikákat böngészve pedig láttam, hogy amikor én álltam az élen, két perc hat másodperces köröket mentünk, amikor valaki más, egy másodperccel lassabbakat. Ebből is látható, gyorsabb voltam a többieknél, éppen csak tartani tudták a tempómat. Végül négy pont lett a vége, de ez a négy pont jól jöhet még a végelszámoláskor.
Miután tavaly év elején annyi gond volt az új gépekkel, indokolt a kérdés: mennyire érzi megbízhatónak a motorját?
Biztos vagyok benne, hogy ugyanaz a hiba, amely miatt Katarban visszaestünk, még egyszer nem fordul elő. Tudom, tavaly sokszor megállt Pasini és Faubel motorja, de az biztos, hogy egészen más problémák miatt. Remélem, ezentúl nem lesz baj.
Mire alapozza ezt?
Hétfőn voltam az Aprilia-gyárban, és most először láttam, hogy milyen sok ember dolgozik a sikereinkért, akár csupán egy hengeren is. Ennyi munka meg kell hogy hozza a gyümölcsét.
Támaszkodnak a véleményére?
Természetesen, és minden támogatást megkapok tőlük. Persze ha azt kérném, hogy építsenek teljesen új motort, nem teljesítenék, hiszen rajtam kívül még hat pilóta ül 2008-as RSA-n, de fontos a szavam, az biztos.
A tavalyi idénykezdet jóval simább volt az ideinél. Ez nem ijesztette meg?
De, megijesztett. Rosszul éreztem magam, álmatlan éjszakáim voltak, ám a csapattal együtt végül megoldottuk a problémákat. Pontosabban dolgoztunk a megoldáson. Még nem vagyunk kész, sok munka áll előttünk, újabb ötletekre, újabb alkatrészekre van szükség ahhoz, hogy még gyorsabb legyek. Jerezben már meglesznek.
A katarihoz hasonló kudarcok után hogyan lehet felállni a padlóról?
Bízom a csapatomban, bízom magamban, ráadásul az Apriliagyárnál is nagyon motiváltak az emberek. Ez így együtt erős csomag. Okot ad az önbizalomra.