Az Ausztrál Nagydíj volt az első a Formula–1 történetében, amelyen úgy állt két német pilóta a dobogóra, hogy egyiket sem Schumachernek hívták, és csupán a harmadik, amelyen nem maga Michael Schumacher volt az egyik boldog német. Nick Heidfeld második és Nico Rosberg harmadik helyezése jelzésértékűnek is tekinthető, az F1 rajongóinak immár Németországban is el kell fogadniuk, hogy elkezdődött a Schumi utáni korszak.
Németország 41 versenyzője eddig 228 dobogós helyet jegyzett, 28 alkalommal ketten is felálltak egyszerre a pódiumra, a legtöbbször, 16-szor a Schumacher fivérek. Németország, amely a győzelmek számát tekintve 103-mal csak Nagy-Britanniától (195) marad el az örökranglistán, persze negyven csendes év után főképp Michael Schumachernek és követőinek köszönhetően lendült bele. 1991-ig az ország összesen három győzelmet és húsz dobogós helyet birtokolt, a többit azóta érte el, és mivel az idei mezőnyben öt német sofőr is van (egyetlen más országból sincs ennyi), minden bizonnyal tovább nőnek ezek a számok.
Jelenleg Nick Heidfeldé a legjobb autó, ugyanakkor a BMW pilótája a legidősebb, az ő ideje fogy a leggyorsabban. Versenyeket nyerhet, de valószínűleg nem ő lesz Németország második világbajnoka. A második legidősebb Timo Glock, aki kedden ünnepelte 26. születésnapját. A Toyota versenyzője első teljes idényére készül. Bár tavaly megnyerte a GP2-es bajnokságot, nem tartják olyan jónak, mint elődeit, Rosberget és Lewis Hamiltont, talán az öt német F1es pilóta közül az ő kilátásai a legszerényebbek.
Adrian Sutil nyomokban bizonyította már tehetségét, első F1es idényében rögtön csapata vezérpilótája lett, és bár azokon a pályákon, amelyeket ismert korábbról, fantasztikusan versenyzett, az ismeretlen helyeken betlik sorozatát produkálta. A 2008-as idény vízválasztó lehet számára, hiszen Giancarlo Fisichellát kell megvernie a Force Indiánál. Ha nem sikerül, búcsút is mondhat az F1-nek – a nagycsapatok a legritkább esetben csapnak le kiscsapattól elküldött pilótára.
Ha a 25 éves Sutil jobbnak bizonyul Fisichellánál, még sokra viheti, de egyelőre nem emlegetik egy kategóriában a 22 éves Rosberggel és a 20 esztendős Sebastian Vettellel. A két fiatal nemcsak Németország, az egész F1-es mezőny legnagyobb ígéretei közé tartozik, Hamilton és Robert Kubica mellett őket emlegetik a következő évtized meghatározó alakjai között (bár Hamiltonról máris jelen időben lehet beszélni, és a többiek is közel járnak az áttöréshez).
Rosberg a Williams-istálló vezéreként tündököl, együttese fejlődésétől függ, milyen hamar ér fel a csúcsra. Vettel a Toro Rossónál még nem reménykedhet dobogós helyben (győzelemről ne is beszéljünk), de biztos, hogy nem sokáig marad a kiscsapatnál, rövidesen elviszi valamelyik élgárda.
Németországban pedig a Schumi távozása után lelkesedésüket vesztő emberek lassan mind egy szálig visszaülnek a tévé elé, és szurkolnak az új német csillagoknak.