Homokban nem lesz hiány a „kis Dakarnak” is titulált KözépEurópa-ralin – legalábbis az egyhetes viadal első szakaszán biztosan nem. Az április 20. és 26. között tartandó verseny mezőnye a homokos talajú táborfalvai lőtéren száguld először, azután kel útra Románia felé, hogy néhány nap múltán visszatérve a várpalotai lőtéren is megméresse magát.
A viadal csütörtöki sajtótájékoztatóján bejelentették, hogy a sportesemény hivatalos támogatója a Honvédelmi Minisztérium, ennek köszönhető, hogy a szépszámú mezőny – eddig 135 motoros, 86 autós páros és 41 kamionos egység nevezett – a fent említett helyszíneken autózhat, motorozhat.
A pálya néhány száz méterét a múlt hét végi Világkupa-viadalon pontot szerző Palik László és Szalay Balázs „tesztelte” – természetesen nem versenykörülmények között, hanem utasokkal, köztük Szekeres Imrével. A honvédelmi miniszter elárulta, a tárca is Dream Teamet szervez, amely a jövőben elindul majd a tereprali-viadalokon.
Visszatérve a Közép-Európaralira: egyre közeledik a rajt, úgyhogy a szervezőknek egyetlen percnyi pihenőjük sincs.
„A szakaszokat némiképp át kellett variálni, a dabasit például megrövidítettük, mert tiszteletben tartottuk a közeli nemzeti park vezetőinek kérését – mondta Szalay Balázs, aki nemcsak versenyző, hanem a hazai szervezőbizottság vezetője is. – Minden időnket kitöltik a versenyhez kapcsolódó munkálatok, nem gondoltam volna, hogy ennyi buktató adódhat. Itt van például a hó. Romániában három buldózerünk dolgozik ötveneurós óránkénti munkadíjért, és tolja le a pályáról a havat. Már csak ötvenhét kilométer van hátra…”
Nagy fába vágta tehát a fejszéjét Szalay, aki abból a szempontból viszont elégedett lehet, hogy az összes gyári csapat jelezte a részvételét a viadalon. Itt lesz a kétszeres világbajnok Carlos Sainz, a kilencszeres Dakargyőztes Stéphane Peterhansel és az utóbbi évek motoros Dakargyőztesei, Cyril Despres és Marc Coma is.