Fernando Alonso és a McLaren istálló még csak a második versenyére készül tavaly év végi, nem éppen barátságos szakításuk után, és máris megvan az első közös ügy: a wokingiak két jelenlegi pilótája, Lewis Hamilton és Heikki Kovalainen öt-öt rajthelyes büntetést kapott a spanyol versenyző és Nick Heidfeld feltartása miatt. Hamilton és Kovalainen már megtette utolsó mért körét, és annak érdekében, hogy a lehető legtöbb üzemanyagot megspórolja a vasárnapi verseny rajtjára, úgy 60 kilométer/órás sebességgel kullogott vissza a boxba.
Az új szabály – amely szerint az időmérő utolsó harmadának rajtja és a verseny között már nem lehet tankolni – következtében állandó jelenség lett, hogy a harmadik szakasz végén rendkívül lassan csorognak a pilóták a garázsukhoz. Csakhogy Malajziában Heidfeld és Alonso más ütemben kezdte meg mért körét, mint a többiek, és a sepangi pálya felénél érte utol a spórolókat, akik közül a két mclarenes az ideális íven haladt.
Több mint 200 kilométer/óra volt a különbség a versenyzők között, Heidfeldnek és Alonsónak szlalomoznia kellett a hozzájuk képest szinte egy helyben állók között. A két versenyzőt az incidens kibillentette ritmusából, és az edzés végén mindketten panaszt tettek az FIA sportfelügyelőinél. Heidfeld és Alonso is állította, ha nincs a két McLarenMercedes, sokkal jobb időt értek volna el. Főleg Alonso lehetett dühös, hiszen ő éppen a fékezőzónában ért Kovalainen mellé, és azzal, hogy nem az ideális íven haladt, több tizedet veszített.
A spanyol és a német bejelentése után a McLaren versenyzőit a sportfelügyelő testület maga elé hívatta, majd meghallgatásuk után öt-öt rajthelyes büntetést szabott ki. A McLaren elfogadta az ítéletet, de Martin Whitmarsh csapatigazgató jelezte, a két fiatal sofőr nem szándékosan tett keresztbe Alonsónak és Heidfeldnek, csupán nem számítottak arra, hogy valaki még gyors körön van.
A csapatok közben máris azon tanakodnak, miképp lehetne megszüntetni, hogy a boxba lassan visszacsorgó autók feltartsák a gyors körön lévőket; várhatóan rövidesen szabályt alkotnak ennek megelőzésére.
Kovalainen a nyolcadik, a csapattársától némi meglepetésre kikapó Hamilton a kilencedik helyről várhatja a rajtot. Heidfeld az ötödik, Alonso a hetedik helyre került, azaz a feltartottak elégtételt kaphattak. A ferrarisoktól eleve elmaradó McLaren-pilóták a második sor helyett a negyedikötödik vonalba kerültek, a tavalyi rajtelsőségét megismétlő Felipe Massa és Kimi Räikkönen mögül Jarno Trulli és Robert Kubica várhatja a startjelzést. A Melbourne-ben leszereplő Scuderia végre megfelelhet az előidényt követő várakozásoknak, szinte már csak végig kell mennie a versenyen. Az utolsó rajtkocka Nakadzsima Kazukié: a japán még Melbourne-ből hozott át tíz rajthelyes büntetést Kubica kilökése miatt.
A hatodik Mark Webber lett, a Red Bull pilótája társával, David Coultharddal együtt elindulhat a versenyen, miután a csapat technikai vezetői meggyőzték az FIA ellenőreit arról, hogy nem életveszélyesen törékeny az RB4-esek első kerékfelfüggesztése. Ugyanakkor figyelmeztették a csapatot, hogy ha a versenyen újabb gyanús törést látnak, már nem lesznek megbocsátóak.
Ami a vasárnapot illeti, továbbra is eső várható. A szombat délutáni GP2-es viadalon esett, és ez kaotikussá tette a futamot, az időjósok szerint jó esély van arra, hogy vasárnap hasonlót lássunk az F1-esek futamán is. Ha nem esik, sima Ferrari-siker várható.