Mindössze két futam kellett ahhoz, hogy megbizonyosodjunk róla: ez az év is a Ferrari és a McLaren párharcát hozza. A két csapat, akárcsak az előző idényben, ádáz fejlesztési csatát vív, lesznek futamok, amelyeken az egyik söpri le a másikat, és lesz, hogy fordítva történik mindez. Az idénynyitón a McLaren tarolt, Malajziában viszont a Ferrari nyugtatta meg híveit arról, hogy igenis ütőképesek – és megbízhatóak – a négykerekűi. Sepangban Kimi Räikkönen és Felipe Massa küzdött a sikerért, az ugyanitt tavaly kettős győzelmet arató „ezüstnyilakat” még az első rajtkockáért folyó versenybe sem engedték belefolyni. Ám egy tiszta, mindkét istálló számára zavartalan futamra, amelyen kerék kerék elleni csatát vívhatnak a győzelemért, továbbra is várni kell. Melbourne-ben a ferrarisokat zavarták műszaki hibák, Sepangban a mclareneseket büntették meg öt-öt rajthelyes visszasorolással.
„Az az igazság, hogy két futam lement, de még semmit sem tudunk a sebességünkről – mondta Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke. – Az első három verseny sohasem adott reális képet az erőviszonyokról, az első helyszín, ahol messzemenő következtetéseket vonhatunk le, Barcelona lesz. Ott sok minden kiderül. Melbourne és Sepang annyiban különbözött, hogy az egyik helyen végig vezettünk, a másikon forgalomban autóztunk. A gumikat sokkal jobban megviseli az utóbbi, ezt a ferrarisok is tapasztalhatták. Reméljük, ez volt a legrosszabb versenyünk az idén.”
Dennis biztos benne, hogy ha Lewis Hamilton első kerékcseréjénél nincs gond a jobb első kerékcsavarral, a melbourne-i győztes ezúttal is dobogóra áll. Az elnök szerint a csapat még így is jól jött ki az első két futamból, hiszen az egyéniben Hamilton három, a konstruktőrök között a csapat 13 ponttal előzi meg a Ferrarit. A Scuderia vezetői viszont abban reménykednek, hogy a következő nagydíjon mindkét pontversenyben átveszik a vezetést. Az olasz team a Toyota társaságában hat napot tesztelt Szahírban februárban, ebből mindenképpen előnyt akar kovácsolni. A malajziai győztes Kimi Räikkönen (aki félmillió fontos, azaz 165 millió forintos házat vett a verseny előtt a thaiföldi Phuket-szigeten, hogy telente eltöltsön ott két-három hetet) remek formában van, gyorsan túltette magát az első viadalon elkövetett hibáin és kiesésén. Felipe Massa ugyanakkor két futam után még nullapontos, s ha újabb hibákat követ el, hamarosan le kell tennie a vb-címről, és el kell fogadnia, hogy másodhegedűs lesz csapattársa mögött.
„Nagyon erősek voltunk Sepangban, elmondhatatlanul sajnáljuk, hogy kicsúszott a kezünkből a kettős győzelem – mondta Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke. – Keserédes a helyzet, de ebből a versenyből csak a pozitívumokat szabad megtartanunk az emlékezetünkben. Felipe helyzetét nem szabad túldramatizálni, szerencsére az első két nagydíjon sok pilóta osztozott a pontokon, senki sem tudott meglépni. Biztos vagyok benne, hogy Felipe Bahreinben feledtetni tudja a problémákat. Nem hiszem, hogy a Kimi által rá gyakorolt nyomás alatt roppant össze, hiszen aki az időmérőn ilyen kört fut, annak nem remeghet a lába.”
A legkiegyensúlyozottabbnak egyelőre a BMW tűnik, a konstruktőr-pontverseny második helyén álló istálló két második helyet gyűjtött eddig, és az autói is megbízhatóak. Sokkal közelebb vannak a két élcsapathoz, mint tavaly, a ferrarisok és a mclarenesek kisebb hibája is elég ahhoz, hogy a BMW párosa hasznot húzzon belőle.
„Két célunk volt az év elején, az egyik, hogy háromcsapatossá bővítsük az élen folyó harcot, a másik a futamgyőzelem – mondta Mario Theissen, a BMW csapatfőnöke. – Az elsőt máris megvalósítottuk, és biztos vagyok benne, hogy a másik is sikerül.”
A Toyotát is meg kell említeni, Jarno Trulli negyedik helye önmagáért beszél, és az is, hogy képes volt a futam elején üldözni és a végén maga mögött tartani Hamiltont. A japán csapat sikerét tetézte, hogy tesztpilótája, Kobajasi Kamui vasárnap délelőtt megszerezte első győzelmét a GP2-ben.
A japánoknak egyébként nem sok örömük volt a Malajziai GP-ben, a célba érő 17 pilóta közül az utolsó két helyen, két-két körös hátránnyal kullogott be Szato Takuma és Nakadzsima Kazuki.