A Malajziai Nagydíj óta az egyik slágertéma Felipe Massa rossz idénykezdése, valamint az, hogy a brazil hanyatlása miatt 2009-ben már Fernando Alonso vezeti az egyik vörös négykerekűt. Szerdai számunkban már idéztük a spanyolt, aki szerint logikusak a feltételezések, és a jelenlegi erőviszonyok fennmaradása esetén nem utasítaná vissza a maranellói ajánlatot.
Massának 2010 végéig van szerződése a Ferrarival, de történt már olyan, hogy valakinek felbontották a futó megállapodását, és élcsapat egyébként is ritkán utasítja vissza egy kétszeres világbajnok felajánlkozását. Persze két futam alapján elhamarkodott lenne pálcát törni Massa felett, arra meg pláne botorság ráfogni a brazil gyenge idényrajtját, hogy Jean Todtot, Massa menedzserének apját eltávolították a Scuderia éléről.
A pletykák mindenesetre ártanak a Ferrarinak és a Renaultnak is, mindkét csapat alkalmazottait nyugtalaníthatja, ha már az év elején bizonytalanságban kell tevékenykedniük. Alonso egy nappal a váltásról tett nyilatkozata után vissza is vett, és megvédte a Renault-t.
„Nem idegeskedem a formánk miatt – mondta a spanyol. – Nincs ok a csalódottságra, erre számítottunk. Az idény előtti teszteken tisztázódott, hogy nagy a lemaradásunk, tudtuk, az időmérőn az első tízbe kerülésért, a versenyeken pedig a pontszerzésért kell csatáznunk. Nem történt semmi váratlan, de nem adjuk fel, a következő néhány hónap a megfeszített munka jegyében telik. Arra törekszünk, hogy versenyképesebbé váljunk.”
Massa Ausztráliában a rajt után megcsúszott, majd ütközött David Coultharddal, és végül motorhiba miatt esett ki, Malajziában pedig kicsúszott. A brazil tavaly is gyengén rajtolt, de ezután Bahreinben és Barcelonában aratott győzelmével belépett a vb-csatába. Most is ez a két futam következik, sőt a harmadik verseny a sorban a Török GP lesz, azaz a harmadik, amelyet Massa tavaly megnyert.
„Nincs mit tagadni, nem ilyen rajtra számítottam – mondta Massa. – Ám még van tizenhat verseny, ezeken rengeteg pontot lehet szerezni. A következő futamokon pótolni szeretném az első két nagydíjon elvesztett pontokat. A malajziai kicsúszás fáj, de ilyen az autóversenyzés.”