Kimi Räikkönen napra pontosan öt évvel az első F1-es nagydíjgyőzelme után nyert vasárnap Malajziában. A finn pilóta 16odszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára (pontosabban 17-edszer, csak a 2003-as Brazil Nagydíjon aratott győzelmét adminisztrációs hiba miatt utólag Giancarlo Fisichellának adták), a száguldó cirkusz történetében ő a 14., aki eddig eljutott.
„Nyilvánvalóan nagyszerű volt újra nyerni. Remek érzés kerített hatalmába, miközben vasárnap este hazafelé repültem a versenyről. A futam pontosan a terveink szerint zajlott le, és amíg nincsenek problémáink, addig a gyorsaságunk miatt sem kell aggódni, efelől semmi kétség. Az autónk ugyanis elég erős ahhoz, hogy megszerezzük, és meg is tartsuk az első helyet” – írta hivatalos weboldalán Räikkönen a Malajziai Nagydíj után. „Nagyon szoros küzdelem lesz egész évben. Ahogyan azt már az első futam előtt is elmondtam, az idei szezon nagyon hosszú. Éppen csak elkezdődött az idény, és senki sem tudja megmondani, mi történik majd a következő alkalommal” – mondta a finn. „Nyerő autónk van, és ha minden jól működik, akkor elég gyorsak vagyunk ahhoz, hogy győzhessünk. A kvalifikáción kell jobban teljesítenünk. Ha ugyanis az időmérőn megfelelően szerepelünk, az sokat segíthet a versenyen is.”
Az ötödik évforduló alkalmából összegyűjtöttük, hogy a másik 13 pilóta (12 világbajnok és a négyszeres vb-második Stirling Moss), akik legalább 16-szoros futamgyőztesnek mondhatták, mondhatják magukat, mennyi idő alatt jutottak el első diadaluktól eddig a mérföldkőig. Räikkönennél csak négyüknek kellett több idő, Juan Manuel Fangio, Jackie Stewart, Moss és Nelson Piquet is több mint öt éven át küzdött első és a 16. győzelme között. Igaz, Piquet-t leszámítva mindannyian azokban az időkben versenyeztek, amikor még 7–13 futamból állt egy szezon. Ha csupán a nagydíjak számát vesszük figyelembe, Fangio és Moss is jócskán előrelép a rangsorban, és Stewart is Räikkönen elé kerül, csupán Piquet marad a finn címvédő mögött.
Ami az élcsoportot illeti: időben Damon Hill jutott el legkorábban atizenhatodikig, a brit nem sokkal előzte meg Mika Häkkinent, aki későn, pályafutása 99. viadalán indult be, de attól kezdve halmozta a diadalokat. A nagydíjak számát tekintve Jim Clark és Fangio a duó elé ugrik, Clark első sikere után minden második futamát megnyerve jutott el 16-ig – az ő rekordját Lewis Hamilton döntheti meg abban az esetben, ha mostantól kezdve sokkal hatékonyabban gyűjti a győzelmeket, azaz a következő 17 viadalból 11-et megnyer.
Fernando Alonso, aki jelenleg 19 diadalnál jár, a középmezőnyben van a listáinkon, ő az első győzelmétől kezdve minden negyedik futamát megnyerve, azaz 60 GP alatt jutott el 16-ig. A spanyol az örökranglista 12. helyén áll, és mivel a Renault-val az idén nem sok esélye van a győzelemre, vélhetően az év végére visszaesik Räikkönen mögé a 13. pozícióba.
Jövőre azonban újra belelendülhet, hiszen a pletykák újra felerősödtek arról, hogy a Ferrarihoz szerződik. Már akkor rebesgették, hogy Maranellóba tart, amikor aláírt a Renaulthoz, és most Felipe Massa gyenge idényrajtja (0 pont két versenyből) alapot szolgáltat a szóbeszédnek.
„Hallom, miket mondanak, és tulajdonképpen logikus is, hogy Felipe gyenge produkciói láttán pletykálni kezdenek rólam és Sebastian Vettelről – mondta Alonso, aki állítólag az idény végén következmények nélkül felbonthatja renault-s szerződését. – Túl korai még a jövőről beszélni, de azt sohasem tagadtam, hogy a legjobb autóban akarok ülni. A Renault-val korábban remek eredményeket értem el, ezért jöttem vissza. Ám a Ferrari jelenleg jobb autó.”