Két napja szakad az eső Córdoba környékén, Argentínában. A rövid időjárás-jelentés azért különösen érdekes, mert a hétvégén az említett városban vendégeskedik a rali-vb mezőnye, és az egyébként is vízátkeléseiről közismert argentin vb-futamon plusznehézséget jelent majd a víz. A patakokból ugyanis folyók lettek, és miközben a pályabejárás során csak a küszöb magasságában folyt be a víz az autókba, a pénteki rajt előtt nem árt elvégezni gyorstalpalón egy vízi jártassági tanfolyamot.
A verseny egyetlen magyar indulója, Mayer Gábor nem jelentkezett „hajóskapitánynak”, de reméli, enélkül is teljesíteni tudja a verseny távját. Fontos lenne, mert a magyar pilótának és navigátorának, Tagai Róbertnek ez lesz az idei első versenye az elitben. A páros az úgynevezett PWRC-n indul, vagyis az N-csoportos világbajnokságon, és ez amellett, hogy kihívás, előnyökkel is jár.
„A világbajnokság állandó résztvevőinek különböző kiváltságok járnak, csak kapkodjuk a fejünket – mondta Tagai, akinek ez a második vb-futama Mayerrel a tavalyi Brit rali után. – Kaptunk rádiót az autóba, amelyen beszélhetünk a csapattal, a szervizparkban külön helyünk van, és hasonló kedvezményekben részesülünk.”
A pályabejárás rendben ment a magyaroknak, bár az első napi szakaszok nem fekszenek különösebben a pilótáknak.
„Pénteken túlélésre autózunk, az első napi pályák nem tetszenek különösebben, a másik két napon viszont már lesz lehetőség, hogy megmutassuk, mire vagyunk képesek. A pályák a hazaiak közül a veszprémiekhez hasonlítanak a legjobban – ha nincs észnél az ember, itt bizony hatalmasat lehet esni.”
A statisztikák azt mutatják, hogy a jelenlegi mezőnyben nincs olyan, aki Sebastien Loebnél jobban ismerné ezeket a pályákat, a francia címvédő az utóbbi négy évben nem talált legyőzőre Argentínában. Senkinek sincs kétsége afelől, hogy a Citroën-pilóta a hét végén is a győzelemre hajt, nehezen viseli ugyanis, ha nem ő vezet az összetettben, márpedig most a fordos Mikko Hirvonen megelőzi – ha csak egy ponttal is.