Jerezben nem esett szombaton – és ezúttal ez áldás volt, még akkor is, ha Talmácsi Gábor esőmenő hírében áll. A 125 köbcentis kategória címvédője azonban most kifejezetten azért imádkozott, hogy száraz maradjon a pálya, mivel előző napi 11. helyén mindenképpen javítani szeretett volna. Sőt javítania kellett, ha jó eredményt akar elérni a vasárnapi Spanyol Nagydíjon.
Márpedig akar, ez nem vitás. Talma a második időmérő edzés első harmadában érte el legjobb köridejét (1:48.113), az akkor a második helyre volt jó, ám míg a riválisok az utolsó körökben is gyorsulni tudtak, a magyarnak ez nem sikerült, így a negyedik helyről várja vasárnap a startlámpa szabad jelzését.
„A pénteki nehéz nap után a szombati negyedik hely kis túlzással győzelemmel ér fel – mondta Talmácsi Gábor, aki majdnem hét tizeddel maradt el a tavalyi kvalifikációban futott idejétől, amellyel akkor a második pozícióból rajtolhatott. – Sikerült jól változtatnunk a motor beállításain, a szabadedzés után kicseréltük a rugókat, így jobban vezethető a gép, és lényegesen felgyorsultam. Nagyon sűrű a mezőny, ezért kemény csatára számítok. A fiatalok biztos minden kockázatot vállalnak, de én sem hagyom magam!”
Ha már a fiatalokról esik szó, meg kell említenünk, hogy a három pilóta, aki most Talmán kívül az első sorból indul, tavaly általában kiszorult onnan: Bradley Smith, Nicolas Terol és Stefan Bradl vasárnap bizonyíthat. Ami az időeredményeket illeti: szokatlan, de ezúttal a mezőny, pontosabban a pole pozíciós Bradley Smith (1:47.587) nem javította meg a tavalyi edzéselső Mattia Pasini időeredményét (1:47.245). Hogy a pályacsúcsról (1:46.937) ne is beszéljünk…
A 250 köbcentis kategóriában Alvaro Bautista volt a leggyorsabb, a MotoGP-ben pedig a kategóriaújonc Jorge Lorenzo – utóbbi fantasztikus pályacsúcscsal spékelte meg pole pozícióját. A negyedliterben a magyarokat leginkább érdeklő Tóth-csapat versenyzői közül Hector Barbera a 7., a pénteken folyamatosan beállítási problémákkal küszködő Tóth Imre pedig a 22. helyet szerezte meg.
A királykategória időmérője Lorenzo fölényében telt: a spanyol folyamatosan 1:40-es időket motorozott, a hajrájában pedig könnyedén javította meg Loris Capirossi 2006-os rekordját. Lorenzo – aki újságírónak készül, és Jerezben mutatták be önéletrajzi könyvét – 9 tizedmásodperccel volt gyorsabb Capirex ezres motorral elért csúcsánál. A csapattárs Valentino Rossi 0.8, a végig szenvedő és idegesen motorozó címvédő, Casey Stoner egy másodpercet kapott az új spanyol sztártól.