Talmácsi nem ért célba

HEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITAHEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2008.03.31. 00:49
Címkék
Talmácsi Gábort üldözi a balszerencse: a 125 köbcentis kategória címvédőjével a katari után a jerezi viadalon is kibabrált a technika ördöge – azzal a különbséggel, hogy most célba sem tudott érni, vagyis nullázott. Magyar szempontból fontos, hogy a negyedliteresek mezőnyében Tóth Imre egy pontot szerzett.

Talmácsi Gábor biztosan nem így képzelte a szezonkezdetet. Világbajnokként, a világverő Aspar-csapat színeiben, vadonatúj fejlesztésű, szupergyorsnak ígérkező motorral vágott neki az idénynek – nem túlzás azt állítani, neki állt a zászló.

Nem is volt kérdés, hogy a címvédés a cél, a szakemberek csak azon vitatkoztak, kik lehetnek a legnagyobb ellenfelek. Ehhez képest Talmácsi két futam után négy ponttal a 18. helyen áll. Katarban megragadt a motorja, és az elsőről a 12. pozícióba csúszott vissza, míg Jerezben még az a jó érzés sem adatott meg neki, hogy nyerhetett volna, hiszen már a harmadik körben kiállni kényszerült.

„A hajtókarcsapágy ment tönkre. Már a második kör végén, a célegyenesben éreztem, hogy gyengül a motor, s nem sokkal később meg is állt – mondta csalódottan az m1 riporterének Talmácsi. – Nem is tudom, mit mondjak. Rengeteget dolgoztunk, edzésről edzésre folyamatosan javultunk, a versenyen mégsem azt hoztuk, amit vártunk.”

Bárkivel megeshetett volna, de éppen vele történt meg. Talma kigurult a fűre, tanácstalanul fogta a fejét. Már másodszor.

Remélhetőleg nem tűnik vészmadárkodásnak, de az ügy kísértetiesen hasonlít ahhoz, ami tavaly Mattia Pasinivel történt. Szupergyors pilóta, vadonatúj motor – és sorozatban öt nullás verseny az idény elején. A végén már szántuk szegény Pasinit. Csak abban bízhatunk, hogy Talmácsival nem ez történik, és vége szakad a pechsorozatnak.

Egyelőre ugyanis még nincs különösebb baj: szerencsére az ellenfelek keresztbeverték egymást. A legutóbb nyerő Sergio Gadea elesett, a győzelmet pedig Simone Corsi szerezte meg, és az összetettben is az élre állt.

„Viszonylag szerencsés vagyok, hiszen teljesen más versenyzők végeztek ezúttal az élen, mint a múltkor – számolgatott Talmácsi. – A hátrányom harminc pont. Ez nem hanyagolható el, de még nem tragikus. A következő viadalt azonban mindenképpen meg kell nyernem.”

A 250 köbcentis kategória küzdelmei talán némiképp kárpótolták a magyarokat: Tóth Imre pontot szerzett. Pedig nem kezdődött jól számára a hétvége. A géposztály egyetlen magyarja végigszenvedte az edzéseket, és a versenyen sem ment neki igazán, de megbízható volt, és ez meghozta gyümölcsét.

A futam legizgalmasabb jelenete az utolsó körben zajlott: az élen motorozó Alvaro Bautista gépe leblokkolt, a mögötte haladó Marco Simoncelli pedig nem tudta elkerülni az ütközést. Mindketten hatalmasat estek, így Mika Kallio nevető harmadikként megnyerte a viadalt.

A MotoGP-ben született meg a legsimább győzelem: Daniel Pedrosa rajt-cél diadalával kétséget sem hagyott afelől, hogy ki a legény a gáton, igaz, ehhez kellett a címvédő Casey Stoner vesszőfutása is. Az ausztrál kétszer is hibázott – mindkétszer a sóderágyban kötött ki, és csak a 11. lett. Pedrosa mögött Valentino Rossi ért célba, aki századszor állhatott fel a dobogóra a királykategóriában. És még többet mond ez az eredmény, ha hozzátesszük, hogy a Doktornak ez volt a 134. nagydíja a legnagyobb géposztályban…

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik