Nem sokban változott a Formula–1 a múlt évhez képest: közeleg egy verseny, de a fő téma nem az esélyek latolgatása, hanem egy újabb botrány. Ezúttal Max Mosley, a Nemzetközi Automobil-szövetség elnöke van a középpontban, méghozzá egy szexügy kapcsán. Az FIA elöljárója szerdán elismerte, ő szerepel azokon a videofelvételeken, amelyeken több prostituálttal kéjeleg és perverzkedik, ugyanakkor leszögezte, a korábbi felszólítások ellenére sem mond le elnöki posztjáról. Mosley összeesküvést sejt, szerinte nem véletlenül derült ki, mit tett.
„Olyan csoport járt a nyomomban, amely erre specializálódott, és eddig ismeretlen emberek megbízásából hozott ilyen helyzetbe. Sajnálatos módon a magánéletem kényes oldala került napvilágra, ami kellemetlen az FIA számára, és ezért bocsánatot kérek minden tagtól. Ugyanakkor leszögezem, hogy náci jellegű megnyilvánulásról szó sem volt – írta Mosley (akinek az apja az egykori brit nácipárt első embere volt) a szervezethez intézett nyílt levelében. – Rengetegen biztosítottak támogatásukról, és mivel a magánéletemnek semmi köze a munkámhoz, készen állok tisztségem megtartására. Szándékos ügyeskedésnek lettem az áldozata, leginkább a családom látja kárát ennek az ügynek.”
A Formula–1-es istállók elöljárói eddig nem szólaltak meg az ügyben, de a merészebb elemzők szerint Ron Dennis a tavalyi kémbotrány után nem siratja Mosleyt. A McLarenistálló elnöke szerdán a Formula–1 jövőjét elemezte anélkül, hogy kitért volna az FIA első emberére. Inkább az új helyszínekről és a várható szabálymódosításokról beszélt.
A sportvezető a német Bild azon felvetésére sem reagált, amely szerint Mosley és az FIA megvétózta Bernie Ecclestone döntését a wokingi istálló boxutcai garázsainak elhelyezéséről, és az első két futammal ellentétben az épület szűkös részére száműzte a tavalyi konstruktőr-vb-ből kizárt istállót.
Ausztráliában és Malajziában Ecclestone közbenjárására az ötödik garázst kapta meg a McLaren, ám a szahíri viadaltól kezdve a boxutca legvégére kerül. Ez Bahreinben, ahol tág a boxépület, még nem érinti hátrányosan a csapatot, viszont Barcelonában, Silverstone-ban, a Hungaroringen vagy Brazíliában igen. (A Magyar GP helyszínén az előző idény első három csapata 5-5, a negyediktől a hatodikig 4-4 boxrészben készülhet, míg a többieknek 3-3 jut.) A Bild úgy véli, az FIA akkor határozta el a döntést, amikor Dennis – azután, hogy néhány nappal az idényrajt előtt úgy volt, visszavonul csapatvezetői tisztségéből – a melbourne-i eredményhirdetésen széles vigyorral az arcán emelte magasba a győztes csapatnak járó trófeát, és ezt provokációként fogták fel a szövetségnél.