Felipe Massa jó úton jár afelé, hogy megismételje tavalyi feltámadását Bahreinben, a Ferrari brazil pilótája pénteken mindkét szabadedzésen a leggyorsabb volt, délután majdnem egy másodperccel megverte a második helyezett Kimi Räikkönent. A vb-pontversenyben két futam után még pont nélkül álló Massa egy évvel ezelőtt is roszszul kezdett – nem ennyire, kilenc pontja volt –, de Szahírban megtáltosodott, és az első rajtkockából indulva nyert, majd a következő futamon Barcelonában ismételni tudott.
„Imádom ezt a pályát, mindig jól is szerepelek itt, remélem, ez vasárnap sem lesz másként – mondta Massa. – Eddigi eredményeim alapján már a dobogó nagy siker lenne, de a győzelem a cél. Az edzésen nagyon jó köröm volt, persze nem vagyok egy másodperccel gyorsabb Räikkönennél, ő mást gyakorolt. Derűlátó vagyok: nagy csatát vívunk majd Kimivel a győzelemért.”
Massa szerint nem jelent előnyt a Ferrarinak, hogy február elején hat napot gyakorolt (a Toyota társaságában) Szahírban. Akkor a hatból öt napon Räikkönen zárt az élen, csak egyszer volt előtte Massa.
Amilyen jól kezdett a Ferrari, olyan sok a gond a nagy rivális McLarennél. Lewis Hamilton és Heikki Kovalainen nem nagyon tudta tartani a lépést a ferrarisokkal, ráadásul a vb-éllovas Hamilton délután hatalmasat bukott. A gyors hetedik kanyarból kijövet a McLaren-Mercedes hátulja kitört, az autó keresztbecsúszva a pálya menti gumifalba csapódott. Az „ezüstnyíl” jobb oldala teljesen összetört, Hamiltonnak szerencsére nem esett baja. A versenyző elismerte, hogy hibázott, túl gyorsan ment.
„Sajnálom, hogy az egyébként hasznos napot a gumifalban zártam – kesergett Hamilton,
akinek a túlságosan nagy erőhatású becsapódás után a helyi ügyeletre kellett volna mennie, és bár nem tette meg, büntetés nélkül megúszta. – Az vigasztal, hogy szombatra mindig motort és váltót cserélünk, azaz a srácok a garázsban nem lesznek mérgesek rám. Ami a többi tapasztalatot illeti, délelőtt egy készlet gumit használtam, pedig már a legelején elfékeztem magam, és az abroncs deformáltsága erős vibrációt okozott. Szerencsére az autó így is jól kezelhető volt, és nem károsodott tovább.”
Kovalainen délelőtt nem sokkal maradt el Hamiltontól, délután pedig már az angol balesete előtt jobb volt az időeredménye társáénál. A mclareneseket délelőtt megelőzte Nico Rosberg, akinek Massához hasonlóan szép emlékei vannak a pályáról: 2006-ban itt mutatkozott be, és mindjárt az első versenyén a leggyorsabb kört jegyezte. Jó formáját a második edzésre is megtartotta, és a nap végén megjegyezte, hogy a felejteni való Malajziai Nagydíj után viszszatért az igazi Williams, amelyet Melbourne-ben láthattak.
A BMW párosából Robert Kubicának volt jobb napja, a lengyel délután az ötödik lett. Nick Heidfeld a 17. helyen zárt, de csak a könnyű autó beállításaival volt elégedetlen, a teletankolt géptől sokat vár a versenyen. Remek napjuk volt az újoncoknak, Sebastien Bourdais kilencedik, Nelsinho Piquet tizedik lett – mindketten megverték csapattársukat, ami Sebastian Vettellel és természetesen Fernando Alonsóval szemben is elismerésre méltó teljesítmény.