Azt mondja, élete egyik legnehezebb viadala volt, még a katari kiesést követően is boldogabbnak érezte magát, mint a mostani hatodik hely után, mert az idénynyitón legalább az élen haladt, legalább volt esélye a győzelemre. Most meg csak szenvedett.
Az örök optimista Talmácsi Gáborra nem jellemzőek a fenti negatív gondolatok, viszont nagyon is érthető a rossz kedve, hiszen három verseny után 45 pont a hátránya a futamot megnyerő és a pontversenyt vezető Simone Corsival szemben... Pedig Talma egyelőre az öszszetettel még nem is foglalkozik, csak próbálja megoldani a gondokat, amelyek lehetetlenné teszik, hogy az élen motorozzon. A kvalitásai ismertek – elég ha csak azt említjük, hogy tavaly a versenyben futott leggyorsabb köre öt tizeddel volt jobb Corsi mostani idejénél. Összességében (az átlagsebességet tekintve is) lassúbb a mezőny, mint 2007-ben...
De ne szaladjunk enynyire előre!
Talmácsi a kilencedik helyről rajtolt, feljött az ötödikre, majd Bradley Smith esése után (az angolt átdobta a motorja, s nagy ívű szaltót mutatott be) a negyedikre. Ott körözött magányosan, s körökön keresztül úgy tetszett, meglesz ez a pozíció. Négy körrel a vége előtt azonban utolérte egy hármas boly, és úgy ment el mellette az egyenesben, mintha állna.
„Ahogy fogyott a benzin, és egyre kevesebb súly volt a motor elején, szép lassan irányíthatatlanná vált. Sem kanyarodni nem lehetett vele, sem gyorsítani, sem fékezni, úgyhogy sokat csúszkáltam. Utolért a mögöttem lévő boly, és a végén már csak annyi erőm volt, hogy kibújjak Di Meglio szélárnyékából, és legalább a hatodik helyet megszerezzem. Le vagyok törve” – mondta Talmácsi, aki a verseny végére rettenetesen elfáradt, a sok korrigálástól úgy megfájdult az alkarja, hogy alig bírta felemelni a kezét.
Nemcsak Talmának, a csapatnak sem ment jól – Sergio Gadea csak a kilencedik lett. Információink szerint este összeült a kupaktanács, arról azonban lapzártánkig nem érkezett hír, hogy mit döntött. A Kínai Nagydíjig már nincs túl sok adu Jorge Martínez csapatfőnök kezében, hiszen a motorokat vasárnap délután konténerbe tették és elröpítették Sanghajba, úgyhogy ha szóba is került (bár korántsem biztos, hogy ez az optimális megoldás), hogy a versenyzők visszaüljenek a régebbi motorra, azt leghamarabb Le Mans-ban tehetik meg. Tegyük hozzá, nem valószínű, hogy ez történik, inkább más megoldást keresnek majd – új mérnököt, új alkatrészeket, illetve új beállításokat.
„Mindenekelőtt szeretném látni a többiek adatait, mert kíváncsi vagyok, mitől tud Corsi ilyen gyorsan menni, illetve mitől nem tudok én – mondta Talmácsi. – Az Apriliapilótáknál ez normális, tavaly ők is láthatták az enyéimet, ezért ilyen gyorsak most az RSek. Aztán meglátjuk mi lesz a következő lépés. Mert lépni kell, az biztos, hiszen nagyon messze vagyunk a jótól. Az idén még egy olyan versenyem sem volt, ami után azt mondtam volna: hú, most aztán jót mentem...”