Talmácsi Gábor nem cserél motort. Ez már biztos – eldöntötte.
Most már csak az a kérdés, milyen megoldást találnak a gondokra, merthogy gondok vannak, az három verseny után nem is kétséges.
„Nem ijedek meg, mentem én már százféle motorral, jókkal is, rosszakkal is, és mindegyiket be tudták állítani nekem, nyilván ezzel sem lesz másként. Egyelőre azonban súlyos gondjaink vannak a futóművel, nem és nem jutunk előrébb” – mondta Talmácsi.S hogy mi lehet a megoldás? A nyolcadliteres kategória magyar címvédője tudja. Van egy elmélete, amely biztosan működik, s megvalósításához egyáltalán nincs szükség arra, hogy az Apriliánál fenekestől felforgassanak mindent. A gondok megoldásához az a mérnök kellene, aki tavaly Hector Faubel mellett dolgozott, s aki – nem mellesleg – végigkövette az RSA Aprilia fejlesztését egészen a kezdetektől.
„Nem kérek lehetetlent, mindenünk megvan, ami kell, csak éppen a futóművel nem boldogulunk. Azt mondom, ha Olive ilyen jól tud menni ezzel a motorral, akkor egy olyan tapasztalt pilótának, mint nekem, szintén ezt kellene produkálni. Az nem normális, hogy a verseny végére begyullad az alkarom, mint ahogy az sem, hogy az idei három verseny közül még egy után sem szálltam le mosolyogva a motorról” – folytatta Talma.A mérnökcserét eddig emberi okok miatt nem engedték, most viszont a magyar világbajnok nem enged.
A saját érdekében.
Emberileg senkivel sincs baja, viszont az Apriliának vannak olyan mérnökei, akik bár kitűnő szakemberek, a jelenlegi problémákra nem találnak megoldást. (A pilóta menedzsere, Stefano Favaro úgy fogalmazott: „gyémánt van a feneke alatt, de nem tudják csiszolni”). Ezért van szükség erre a bizonyos olasz mérnökre, Massimo Branchinire, aki – egyre inkább úgy tűnik – kulcsszerepet játszik az új fejlesztésű Apriliák jó szereplésében.
„Egyeztettem a csapatommal, és mindenki egyetért velem, a vezetők és a szerelőim egyaránt. Ez azonban nem az a feladat, amelyet a csapatfőnök Jorge Martínez egymaga meg tud oldani, hiszen ez nem pénzkérdés. Emiatt kedden elutazom az Aprilia-gyárba, és ott folytatjuk az egyeztetéseket” – árulta el Talma.Információink szerint a fent említett mérnök jelenleg Joan Olivéval, Pol Espargaróval és Mike di Meglióval dolgozik együtt a nyolcadliteres kategória pilótái közül, és az ő teljesítményük tényleg ugrásszerűen javult tavaly óta...