Bár csak a jövő hét végén, április 27-én rendezik a Spanyol Nagydíjat, a Formula–1-es istállók már ezekben a napokban is nagyüzemben dolgoznak a barcelonai pályán. Hétfőtől szerdáig ugyanis kollektív tesztelés zajlik a Circuit de Catalunyán. Az istállók nagy része az áttörést várja a barcelonai tesztelésen kipróbált alkatrészektől. A Ferrari az új orrkialakítását leplezte le: a maranellóiak az F2008-as elejének tetején, a két kerék között egy dupla nyílást alakítottak ki, a Ferrari reményei szerint így sikerül javítani az autó aerodinamikai mutatóit.
Az eredmények sikerekről árulkodnak, Felipe Massa ugyanis jócskán megverte a többieket. A brazil az edzés végén robbantott, méghozzá úgy, hogy a Ferrarira a 2009-es szezonban bevezetendő, teljesen sima felületű gumikat tették fel. A második helyezett Alex Wurz is slick abronccsal a Hondáján érte el legjobb eredményét. Az eredményeket nehéz összehasonlítani, hiszen a 2008-as és a 2009-es aerodinamikai csomag között jelentős különbség van, jövőre számottevően romlik a légterelők hatásfoka. A McLaren például már a 2009-es hátsó szárnyát tesztelte, amivel Pedro de la Rosa több mint három másodpercet kapott Massától.